اخبار خودرو جهان
آرایش جدید سریع ترین سدان جهان

بنتلی فلایینگ اسپور با کیت بدنه استایلینگ

دوشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
بنتلی فلایینگ اسپور

نسل فعلی بنتلی فلایینگ اسپور، به هیچ وجه خودرویی تکراری و از مد افتاده نیست. این خودرو سال گذشته به عنوان یک سدان فوق لاکچری با عملکرد خیره کننده و فراتر از تصور رونمایی شد؛ ولی بنتلی حال قصد دارد کمی روح اسپرت و ویژگی های بصری جوان پسند در فلایینگ اسپور بدمد تا جذابیت این قصر لاکچری برای مخاطب بیشتر شود. نتیجه تغییرات بنتلی، این فلایینگ اسپوری است که در تصویر می بینید که پسوند غیر اسپرت و نامناسب به نام Styling Specification را یدک می کشد.

اجزای کیت بدنه Styling

به گزارش خودرونویس، استایلینگ Specification نامی است که بنتلی برای این کیت بدنه کارخانه ای خود انتخاب کرده است. این کیت بدنه از هم اکنون امکان سفارش برای فلایینگ اسپورهای جدید را دارد. با نصب این کیت بدنه اسپرت، به روزرسانی هایی از جمله نصب یک اسپلیتر فیبر کربنی، مقداری پروفیل جلو فلایینگ اسپور استایلی اسپرت تر به خود می گیرد. در پروفیل جانبی فلایینگ اسپور، رکاب های جدیدی نصب شده اند که از جنس فیبر کربن بوده و به فاصله زیاد میان چرخ های جلو و عقب زیبایی بیشتری بخشیده اند.

نمای جلو بنتلی فلایینگ اسپور

در پروفیل عقب هم یک دیفیوزر ساده و در عین حال زیبا در قسمت پایینی و یک اسپویلر ساده و جذاب نیز در روی لبه صندوق عقب نصب شده است. مانند تمام قطعات پیشین اضافه شده، این دو قطعه نیز از جنس فیبر کربن طراحی شده اند.

از آنجایی که این خودرو یک بنتلی است، این برند پریمیوم انگلیسی توجه زیادی به جزییات همین کیت بدنه ساده فلایینگ اسپور کرده است. تمام اجزای فیبر کربنی موجود در این کیت بدنه، بافت و طراحی 2 در 2 دارند. این سبک طراحی باعث زیبایی بیشتر قطعات فیبر کربنی این خودرو شده و باعث براقی و درخشندگی این کیت بدنه شده است. رکاب های جانبی هم به لوگوی بنتلی مزین شده اند؛ ولی این لوگوی ویژه صرفا برای نصب روی رکاب های این خودرو طراحی شده تا احتمال تشکیل حباب های هوا در زیر آن طی گذر زمان کمتر شود.

نمای عقب بنتلی فلایینگ اسپور

در ادامه بنتلی اظهار کرده که آزمایش های مختلفی را انجام داده تا مشخص شود این اجزای کوچک کیت بدنه علاوه بر دارابودن کیفیت بسیار بالا، هیچ لطمه ای به آیرودینامیک فوق العاده فلایینگ اسپور و تکنولوژی های به کار رفته در آن وارد نکنند.

 

مشخصات فنی

نگرانی بنتلی از لطمه دیدن آیرودینامیک فلایینگ اسپور برای نصب این کیت بدنه کاملا قابل درک است. چراکه فلایینگ اسپور در این لحظه سریع ترین خودروهای چهار درب جهان است. این سدان فوق لاکچری قادر است به بیشینه سرعت 333 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته بنتلی اظهار نکرده که آیا این سرعت خارق العاده با وجود نصب این قطعات همچنان قابل دست یافتن است یا خیر. بنتلی بیان کرده که این کیت بدنه استایلینگ Specification برای فلایینگ اسپورهای جدید قابل سفارش بوده و در کمترین زمان روی خودرو نصب می شود.

نمای جانبی بنتلی فلایینگ اسپور

بنتلی فلایینگ اسپور از پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر W شکل گروه خودروسازی فولکس واگن بهره می برد. این پیشرانه بزرگ و پیشرفته به لطف بهره بردن از دو توربوشارژ قادر به تولید بیشینه قدرت 626 اسب بخار در دور 6000 و بیشینه گشتاور 900 نیوتن متر در دور بسیار پایین 1350 است.

بنتلی در این لحظه قیمت این کیت بدنه فیبر کربنی را اعلام نکرده، ولی فردی که بودجه خرید سدان فوق لوکس گران قیمتی همچون فلایینگ اسپور را دارد، خرید این چند قطعه فیبر کربنی برایش کار ساده ای است!

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟