اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 120 تا 170 کیلومتر در حالت شارژ کامل

ماشین باو یوآنبائو BAW Yuanbao هاچبک برقی 5 هزار دلاری

سه شنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

شرکت خودروسازی باو BAW به تازگی خودروی برقی کوچک شهری یوآنبائو Yuanbao را معرفی کرده که برای رقابت با خودروی الکتریکی محبوب و پرطرفدار وولینگ مینی Wuling Mini EV و همچنین چری QQ Ice Cream و دانگ فنگ FengGuang مینی EV طراحی شده است.

ظاهر ماشین برقی یوآنبائو BAW Yuanbao

به گزارش خودرونویس، طراحی خودروی الکتریکی BAW Yuanbao یوآنبائو آشنا به نظر می رسد و کاملا مشخص است که سعی کرده از رقبای مطرح خود الگوبرداری کند. این خودرو استایلی دو جعبه ای شامل کاپوت و کابین، چراغ های مربعی شکل، رینگ های 13 اینچی و استایل ظاهری ساده ای دارد. رنگ های ظاهری جیغ و خاصی برای این خودرو مانند صورتی انتخاب شده که موجب جذب خانم ها که اصلی ترین بازار هدف شرکت BAW برای طراحی خودروی یوآنبائو Yuanbao بوده می شوند. نام Yuanbao یوآنبائو به معنای شمش طلا و نقره بوده که در چین امپراتوری نیز استفاده می شد که نمادی از قدرت و ثروت است.

BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

ماشین برقی BAW Yuanbao یوآنبائو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3162، 1498 و 1585 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2050 میلی متر اعلام شده است. خودروی یوآنبائو مقداری بزرگتر از رقبای اصلی بوده و تنها در زمینه ارتفاع بوده که با آنها برابری می کند یا حتی از برخی کوتاه تر است.

BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

داخل کابین ماشین برقی یوآنبائو BAW Yuanbao

روی داشبورد ماشین برقی یوآنبائو BAW Yuanbao دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 یکی در پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی هردو درون یک قاب قرار گرفته اند. داشبورد به طور کلی طراحی مینیمالی دارد و به دریچه های سیستم تهویه سرتاسری، تریم همرنگ بدنه و توری به جای محفظه داشبورد برای قراردادن اشیا و لوازم مجهز شده است. یک غربیلک فرمان دوشاخه در مقابل راننده قرار دارد که دارای کلیدهای کنترلی بوده و به طور کلی طراحی ساده ای دارد.

BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

از جمله امکانات خودروی برقی یوآنبائو BAW Yuanbao می توان به دوربین دید 360 درجه، سنسورهای پارک، ترمز ضد قفل، کمکی شروع حرکت در سربالایی و کیسه ایمنی هوا (در تریم های لوکستر) اشاره کرد. خودروی الکتریکی BAW Yuanbao یوآنبائو با وجود ابعاد کوچکش فضای مناسبی را برای نشستن 4 سرنشین درون کابین ارائه می دهد. البته نباید انتظار فضایی جادار را در ردیف دوم این خودرو داشت.

BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

مشخصات فنی خودروی الکتریکی باو یوآنبائو BAW Yuanbao

خودرو باو یوآنبائو BAW Yuanbao دارای یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب بوده که قادر به تولید 27 اسب بخار قدرت و 85 نیوتن متر گشتاور است. به موجب این موتور برقی خودروی باو یوآنبائو BAW Yuanbao قادر است به نهایت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بسته به نسخه انتخابی، پک باتری این خودرو می تواند ظرفیتی معادل 9.6 یا 13.6 کیلووات ساعت داشته باشد که به ترتیب انرژی لازم برای پیکایش 120 یا 170 کیلومتر را در خود ذخیره می کنند.

BAW-Yuanbao-باو یوآنبائو خودروی برقی الکتریکی

ماشین برقی یوآنبائو BAW Yuanbao بسته به نسخه انتخابی قیمتی بین 5060 تا 7450 دلار دارد که با رقبا در یک سطح است. در آینده کمپانی BAW قصد طراحی نسخه پنچ درب این خودرو را هم دارد. شرکت خودروسازی BAW که کوتاه شده عبارت Beijing Auto Works بوده در گذشته یکی از خودروسازان زیرمجموعه گروه خودروسازی BAIC بود. اما اخیرا طی یک قرارداد به خودروسازی مستقل تبدیل شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟