به گزارش خودرونویس، وولینگ ایر Wuling Air EV پیشتر در مراحل توسعه با کد E230 شناخته می شد که حال پس از رونمایی نام آن نیز مشخص شده است. این خودروی الکتریکی کوچک دارای دو نسخه مختلف است. یکی نسخه فاصله محور زیاد با قابلیت حمل چهار سرنشین بوده و دیگری فاصله محور کوتاه با امکان حمل دو سرنشین است.

وولینگ ایر Wuling Air EV
نسخه دو نفره وولینگ ایر ev

ظاهر وولینگ ایر Wuling Air EV

وولینگ ایر EV Wuling Air چهار نفره دارای یک شیشه عقب جانبی کوچک بوده که به مراتب پایین تر از شیشه درب این خودرو جانمایی شده و دستیگره درب این خودرو دقیقا در نقطه مرزی بین این دو جانمایی شده است. آینه دید جانبی هم روی درب و مقداری پایینتر از شیشه خودرو نصب شده که یک خط مشکی پیانویی براق متشکل از یک نوار کرومی این دو آینه دید جانبی را در دو طرف خودرو به یکدیگر متصل کرده است.

وولینگ ایر Wuling Air EV

بیشتر طول خودرو را درب ها احاطه کرده اند. ابعاد بزرگ درب های وولینگ ایر موجب شده سوار و پیاده شدن از این خودرو ساده تر باشد. در پروفیل عقب یک لایت بار LED درست در زیر شیشه و بالای عبارت Wuling نصب شده است.

وولینگ ایر Wuling Air EV

وقتی به قسمت عقب مدل چهار نفره وولینگ ایر Wuling Air EV نگاه می کنید، چهار پشت سری از شیشه عقب مشخص است. وولینگ ایر EV توسط جوینت ونچر Shanqi Tonqyong Wuling یا به عبارتی SAIC-GM-Wuling تولید می شود. این جوینت ونچر در سال 2002 تاسیس شده که سه راس آن را سه خودروساز سایک SAIC چین، جنرال موتورز آمریکا و وولینگ Wuling موتور تشکیل داده اند.

 

مشخصات فنی وولینگ ایر Wuling Air EV

نسخه دو نفره وولینگ ایر به مراتب طول و فاصله بین دو محور کمتری نسبت به مدل چهار نفره دارد و خبری از شیشه لچکی عقب در این خودرو نیست. نسخه چهار نفره وولینگ ایر Wuling Air EV دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 2974، 1505 و 1631 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2010 میلی متر است. این مدل تنها 860 کیلوگرم وزن دارد. نسخه دو نفره وولینگ ایر Wuling Air EV هم دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 2599، 1505 و 1640 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 1635 میلی متر است. این مدل تنها 760 کیلوگرم وزن دارد. هر دو نسخه دو نفره و چهار نفره وولینگ ایر Wuling Air EV دارای ابعاد بسیار جمع و جوری هستند و مناسب ترددهای درون شهری و فضاهای پرترافیک و تنگ است.

وولینگ ایر Wuling Air EV

موتور الکتریکی نصب شده برای هر دو مدل وولینگ ایر Wuling Air EV یکسان بوده و قادر به تولید 40 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی این موتور به چرخ های جلو منتقل می شود و وظیفه تامین انرژی آن بر عهده یک باتری لیتیوم آهن فسفات قرار دارد. بیشینه سرعت قابل پیمایش وولینگ ایر Wuling Air EV 100 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

قیمت وولینگ ایر Wuling Air EV

وولینگ ایر Wuling Air جدید قرار است در سه ماه سوم سال جاری میلادی به بازار چین عرضه شود. قیمت نسخه پایه ایتن خودرو برای مدل دو نفره 8500 دلار و برای مدل چهار نفره 9800 دلار اعلام شده است.

منبع carnewschina
5 از 3 رای