اخبار خودرو جهان
آخرین نسخه ونتیج با موتور بنزینی

قدرتمندترین آستون مارتین ونتیج V12 تاریخ رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

پس از DBX 707، حال آستون مارتین یک خودروی فوق قدرتمند جدیدی را معرفی کرده که این ابرخودرو آخرین نسخه آستون مارتین ونتیج با پیشرانه V12 دوازده سیلندر است. این نسخه پرچمدار آستون مارتین ونتیج چندین بار تا به امروز در حال تست رویت شده بود و حال پس از یکسال تست در شرایط مختلف سرانجام رونمایی شده است.

مشخصات آستون مارتین ونتیج V12 دوازده سیلندر

به گزارش خودرونویس، این خودرو قدرتمندترین آستون مارتین ونتیج تولید شده در طول تاریح بوده که از یک پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد. نسبت اسب بخار به وزن این نسخه 12 سیلندر آستون مارتین ونتیج نسبت به مدل 8 سیلندر حدود 20 درصد بهبود داشته است.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

این پیشرانه قادر به تولید 690 اسب بخار قدرت در 6500 دور بر دقیقه و 753 نیوتن متر گشتاور در 1800 دور بر دقیقه است. با نگاه به این اعداد می توان گفت که آستون مارتین ونتیج 12 سیلندر به عنوان آخرین نسخه این خودرو آمار و ارقام بسیار جذابی دارد. آستون مارتین ونتیج V12 دارای وزن خالصی معادل 1795 کیلوگرم بوده که به ازای هر تن 385 کیلوگرم قدرت دارد. به لطف استفاده از فیبر کربن برای تولید قطعاتی مانند سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو و حتی رکاب ها و ضربه گیرهای روی درب ها، وزن این نسخه 12 سیلندر تا حد ممکن پایین نگه داشته شده است. در قسمت عقب هم اسپویلر و سپر از جنس فیبر کربن ساخته شده اند.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

در ادامه پایین نگه داشتن وزن آستون مارتین از باتری سبک و همچنین سیستم اگزوز استیل دوال در قسمت میانی سپر عقب برای ونتیج V12 استفاده کرده است. این اگزوز موجب کاهش 7.2 کیلوگرم وزن نسبت به اگزوز استاندارد این خودرو شده و به صورت ویژه برای تولید صدای گوش نوازتر و جذاب تر برای پیشرانه 12 سیلندر این خودرو طراحی شده است.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

یکی دیگر از از تلاش های آستون مارتین برای کاهش وزن ونتیج 12 سیلندر به سیستم ترمز و استفاده از دیسک های کربن سرامیکی با قطر 410 میلی متر در جلو و کالیپرهای ترمز شش پیستونه مربوط می شود. در اکسل عقب هم دیسک های ترمز 360 میلی متری با کالیپر چهار پیستونه نصب شده است. این دیسک های کربن سرامیکی نیز مجموعا 23 کیلوگرم از وزن آستون مارتین ونتیج V12 نسبت به مدل استاندارد کم کرده و این دیسک های سبک تا دمای 800 درجه سانتی گراد مقاومت دارند.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

رینگ های 21 اینچی آستون مارتین ونتیج V12 نه تنها زیبایی خیره کننده ای دارند، بلکه 8 کیلوگرم از رینگ های معمولی سبک تر هستند. برای این رینگ ها تایرهای میشلن پایلوت 4S نصب شده که در عقب 315/30 و در جلو سایزی معادل 275/35 دارند. این رینگ های زیبا درون گلگیرهای حجم پردازی شده تر آستون مارتین ونتیج V12 قرار گرفته اند. دلیل این حجم پردازی گلگیرها 40 میلی متر افزایش عرض اکسل ونتیج V12 نسبت به مدل هشت سیلندر بوده است.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

بدنه آستون مارتین ونتیج V12 به نحوی طراحی شده که در صورت حرکت با نهایت سرعت نیروی رو به پایینی معادل 204 کیلوگرم تولید کند. ونتیج 12 سیلندر قادر است طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

نیروی تولیدی پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر ونتیج توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. برای انتقال هرچه بهتر نیرو، دیفرانسیل محدود کننده لغزش هم برای این ابرخودرو نصب شده است. این گیربکس اتوماتیک ساخت ZF به نحوی طراحی شده که با پیشرانه قدرتمندتر ونتیج 12 سیلندر هماهنگی داشته باشد و تعویض دنده های سریع تری داشته باشد.

آستون مارتین ونتیج V12 سیلندر

یکی دیگر از تغییرات فنی مهم نسخه V12 12 سیلندر ونتیج نسبت به مدل هشت سیلندر، نصب سیستم تعلیق تطبیق پذیر جدیدی بوده که دارای آنتی رول بار، بوش، فنر و کمک فنر بازطراحی شده است. در مقایسه با نسخه معمولی ونتیج، این سیستم تعلیق 50 درصد سختی بیشتر روی فنرهای جلو و 40 درصدی سختی بیشتر روی فنرهای عقب دارد.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟