اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه قدرتمندتر و کیت آیرودینامیکی

آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن رونمایی شد

سه شنبه - ۳ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

آستون مارتین پیشتر به عرضه یک نسخه جذاب تر از ونتیج در اوایل ماه جاری و زمانی که این کوپه قدرتمند و عملکردی به عنوان Safety Car مسابقات فرمولا 1 سال 2021 انتخاب شد، اشاره کرده بود. چند روز پیش یک تیزر از این ونتیج قدرتمند منتشر شد و معلوم شد که آستون مارتین قصد دارد نسخه تولیدی همان ونتیج Safety Car را به بازار عرضه کند. حال این مدل عملکردی ونتیج با نام F1 ادیشن رونمایی شده است.

مشخصات فنی آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

به گزارش خودرونویس، آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن دقیقا مشابه همان مدل Safety Car مسابقات فرمولا 1 است. این خودرو به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ساخت AMG مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 528 اسب بخار یا به عبارتی 25 اسب بخار بیشتر از مدل پیشین است.

نمای عقب آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

با وجود تولید قدرت بیشتر، ولی بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه روی 685 نیوتن متر باقی مانده است. ولی آستون مارتین ادعا کرده که این گشتاور اکنون با هدف بهبود کشش و عملکرد در پیست در دورهای گسترده تری در دسترس است. همچنین مهندسین آستون مارتین تغییراتی را هم در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این خودرو اعمال کرده اند که موجب تعویض سریع تر دنده ها شده است.

آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

جدا از به روزرسانی های اعمال شده در پیشرانه، ونتیج F1 ادیشن از یک شاسی به روزرسانی شده بهره گرفته که تاثیر مستقیمی روی تعلیق و فرمان پذیری این خودرو گذاشته است. تغییرات زیرپوستی این خودرو به اینجا ختم نشده و آستون مارتین دمپرها و فنرهایی به روزرسانی شده و جدید را با هدف تهاجمی تر شدن خودرو در پیست و بهبود هندلینگ و کنترل خودرو روی این مدل ونتیج نصب کرده است.

نمای عقب آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

استایل ظاهری آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

با اولین نگاه به این خودرو مشاهده رینگ ها، متوجه می شوید که این یک ونتیج معمولی نیست؛ چراکه برای مدل F1 ادیشن رینگ هایی 21 اینچی به جای نمونه 20 اینچی نسخه های معمولی نصب شده است. این اولین باری بوده که آستون مارتین برای این خودروی کوپه اسپرت رینگ هایی با این ابعاد را نصب می کند؛ برای این رینگ ها هم تایرهای پیرلی نصب شده است. اما در نمای بیرونی چیزی که بیشترین توجه را به خود جلب می کند، کیت آیرودینامیکی ونتیج F1 ادیشن بوده که قادر به تولید 200 کیلوگرم نیروی رو به پایین اضافی در نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو است.

کابین آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن به رنگ سبز مسابقه ای این برند مزین شده تا استایلی مشابه با نسخه Safety Car مسابقات فرمولا 1 داشته باشد؛ البته اگر به این رنگ علاقه ندارید می توانید رنگ سفید لونار و مشکی Jet را برای بدنه این خودرو به دو صورت براق یا مات سفارش دهید. جدا از رنگی که برای بدنه انتخاب می کنید، یک تم گرافیکی خاکستری رنگ مات روی بدنه این خودرو پیاده می شود. از جمله تغییرات اعمال شده درون کابین هم می توان به تودوزی ویژه چرمی جیر آلکانتارا و چرم با دوخت بی نظیر و خط کشی هایی جذاب اشاره کرد.

نشان آستون مارتین ونتیج F1 ادیشن

سخن پایانی

آستون مارتین قصد دارد که ونتیج F1 ادیشن را در دو مدل رودستر و کوپه به فروش برساند و هم اکنون پیش فروش هر دو مدل را آغاز کرده است. برچسب قیمت نسخه کوپه این خودرو چیزی معادل 193 هزار دلار اعلام شده و قرار است از ماه می به مشتریان تحویل داده شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟