اخبار خودرو جهان
سریع ترین اسیووی جهان و رقیب پورشه کاین توربو GT

آستون مارتین DBX 707 سریع ترین اسیووی جهان

چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آستون مارتین DBX 707

آستون مارتین DBX707 جدیدترین عضو باشگاه شاسی بلندهای فوق سریع است. از واژه فوق سریع به این دلیل استفاده کردیم که نسخه استاندارد آستون مارتین DBX با پیشرانه 542 اسب بخاری خود اصلا کراس اوور کندی نیست. اما در این مطلب قصد صحبت در خصوص مدل استاندارد را نداریم و مطلب پیرامون مدل جدید تازه رونمایی شده DBX 707 بوده که این اعداد در کنار نام این خودرو دقیقا به زیر کاپوت اشاره دارند.

مشخصات آستون مارتین DBX 707

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده آستون مارتین DBX 707 همان پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر نسخه استاندارد است. ولی توان تولیدی این پیشرانه به 707 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 900 نیوتن متر ارتقا یافته است. به منظور دستیابی به این سطح از قدرت، آستون مارتین توربوشارژهایی جدید برای این پیشرانه نصب کرده و ای سی یو را دوباره کالیبراسیون کرده است. هوای ورودی پرفشارتر نیازمند سیستم اگزوز بهتر بوده و به همین منظور یک سیستم خروجی اگزوز فعال کاملا جدید با چهار خروجی برای این خودرو نصب شده که صدای به مراتب جذاب تری را از اگزوز آستون مارتین DBX استاندارد تولید می کنند.

آستون مارتین DBX 707

برای هندل کردن این پیشرانه قدرتمندتر، آستون مارتین DBX 707 به یک گیربکس 9 سرعته کلاچ خیس مجهز شده که دارای قابلیت تعویض دستی هم بوده و تعویض دنده هایی به مراتب سریع تر از گیربکس نسخه معمولی آستون مارتین DBX دارد. دیفرانسیل عقب آستون مارتین DBX 707 قدرتمندتر شده و ضریب نهایی آن به 3:27 کاهش یافته که موجب شتابگیری بهتر شده است. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک این خودرو هنوز به صورت خودکار عمل می کند و نیروی تولیدی پیشرانه را به صورت خودکار بین چرخ های عقب و جلو تنظیم می کند. البته این سیستم با هدف بهبود هندلینگ و پایداری در پیچ ها دوباره کالیبراسیون شده است.

آستون مارتین DBX 707

شاسی آستون مارتین DBX 707 مقاوم سازی شده و سیستم تعلیق بادی به همراه دمپرها و فنرها به منظور کاهش بادی رول بروزرسانی شده اند. این قطعات به صورت موازی با سیستم الکترونیک اکتیو رول کنترل یا eARC فعالیت می کنند. سیستم جدید فرمان برقی آستون مارتین DBX 707 موجب فرمان پذیری بهتر این خودرو شده و زمانی هم که نیاز به متوقف شدن باشد، دیسک های ترمز کربن سرامیکی 16.5 اینچی در جلو و 15.4 اینچی در عقب با کالیپرهای شش پیستونه به سادگی این خودرو را متوقف می کنند. این دیسک های ترمز پشت رینگ های آلیاژی 22 اینچی نصب شده اند که به صورت آپشنال امکان سفارش نمونه های 23 اینچی نیز وجود دارد.

آستون مارتین DBX 707

به گفته مدیرعامل آستون مارتین، DBX 707 تنها اسیووی عملکردی دنیا بوده که می تواند در دور بالا لانچ کند. در صورت فعال بودن مد ریس استارت، این خودرو در دور 4000 لانچ می کند و به موجب آن شتاب صفر تا 96 کیلومتر معادل 3.1 ثانیه ای برای این خودرو به ارمغان می آید. نهایت سرعت قابل پیمایش آستون مارتین DBX 707 هم 310 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که به سادگی می تواند تمام رقبای لوکس خود را شکست دهد. آستون مارتین DBX 707 در کنار این عملکرد بسیار خوب، ویژگی های لوکس خود را نیز حفظ کرده است.

آستون مارتین DBX 707

ظاهر آستون مارتین DBX 707

آستون مارتین DBX 707 استایل ظاهری عضلانی با پروفیل جلو خشن دارد که به لطف جلوپنجره بزرگ، ورودی های هوا جدید و چراغ های روشنایی در روز بازطراحی شده و همچنین اسپلیتر زیر سپر رقم خورده است. به لطف بازطراحی قسمت زیرین سپر عقب، فضای مناسب برای نصب چهار خروجی اگزوز درون دیفیوزری بزرگتر فراهم شده است. همچنین یک اسپویلر کوچک در لبه سقف نصب شده که استایل این نسخه را از مدل استاندارد ضعیف تر متمایز می کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟