اخبار خودرو جهان
سریع ترین محصول سقف باز آستون مارتین

آستون مارتین والکری اسپایدر رونمایی شد

شنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آستون مارتین والکری اسپایدر

مسیر تبدیل آستون مارتین والکری به نمونه تولیدی اصلا هموار نبود؛ زیرا موانع زیادی پیش روی مهندسین این شرکت قرار داشت که عبور از آنها زمان زیادی برد. این ابرخودرو در سال 2016 با نام AM-RB 001 به صورت رونمایی شده بود که یکسال بعد نام والکری برای آن انتخاب شد. همچنین در ادامه یک نسخه کوپه مسابقه ای به نام AMR Pro برای آن رونمایی شد و حال آستون مارتین نسخه اسپایدر بدون سقف والکری را معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، نسخه اسپایدر آستون مارتین والکری فاقد درب های گالوینگ نمونه کوپه بوده و دارای درب های آن به صورت دو سطحی یا dihedral باز می شوند که ویژه این نسخه طراحی شده اند. پنل سقف قابل برداشتن این خودرو با هدف حفظ آیرودینامیک طراحی شده و افزایش وزن ناشی از آن روی حداقل میزان ممکن نگه داشته شده است.

نمای عقب آستون مارتین والکری اسپایدر

مشخصات فنی آستون مارتین والکری اسپایدر

این نسخه اسپایدر دارای مشخصات فنی یکسانی با مدل کوپه است. این ابرخودرو از یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی توسعه یافته توسط Cosworth بهره می برد که قادر به گاز خوردن تا 11 هزار دور بر دقیقه است. به سادگی می توان تصور کرد که صدای گاز خوردن این پیشرانه تنفس طبیعی دور بالا در حالتی که سقف این خودرو باز باشد، چه حسی در راننده و سرنشینان ایجاد می کند. این پیشرانه 12 سیلندر بنزینی بخشی از قلب تپنده هیبریدی والکری اسپایدر است؛ این ابرخودرو دارای یک e-Motor بوده که توسط ریماک توسعه یافته که دقیقا با نسخه کوپه مشترک است و بیشینه قدرت ترکیبی 1140 اسب بخار را تولید می کند.

نمای جانبی آستون مارتین والکری اسپایدر

در حالتی که سقف پلی کربناتی آستون مارتین والکری اسپایدر باز باشد، این ابرخودرو هیبریدی قادر به حرکت با بیشینه سرعت 330 کیلومتر بر ساعت است. ولی در حالتی که سقف در بالای کابین متصل باشد، بیشینه سرعت قابل پیمایش این ابرخودرو فراتر از 350 کیلومتر بر ساعت است. در این لحظه اطلاعات مربوط به شتاب اولیه والکری منتشر نشده، ولی آستون مارتین ادعا کرده که این ابرخودرو پرچمدار دارای عملکردی مشابه با خودروهای مسابقه LMP1 بوده و رکوردهای آن در پیست ها توسط خودروهای خیابانی معمولی قابل دست یابی نیست.

آستون مارتین والکری اسپایدر

سخن پایانی

آستون مارتین قصد دارد که تنها 85 دستگاه از والکری اسپایدر در دو مدل راست فرمان و چپ فرمان تولید کند و تحویل آن به مشتریان از اواسط سال 2022 به مشتریان آغاز می شود. این ابرخودرو که سریع ترین محصول سقف باز آستون مارتین محسوب می شود، قرار است در فستیوال پبل بیچ در معرض عموم به نمایش گذاشته شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟