اخبار خودرو جهان
اولین محصول پلاگین هیبریدی آلفا

آلفارومئو تونال Tonale 2023 رونمایی شد

سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آلفارومئو تونال Tonale

آلفارومئو تونال Tonale 2023 به عنوان اولین محصول الکتریکی سازی شده این برند ایتالیایی معرفی شد. آلفارومئو تونال Tonale کراس اووری کامپکت با پیشرانه پلاگین هیبریدی بوده که قرار است در سه ماه ابتدایی سال 2023 به بازار جهانی عرضه شود.

مشخصات آلفارومئو تونال Tonale

به گزارش خودرونویس، نسخه پلاگین هیبریدی آلفارومئو تونال Tonale از یک پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای اکسل جلو بهره می برد. یک موتور الکتریکی 121 اسب بخار نیز برای اکسل عقب نصب شده است. این سیستم پلاگین هیبریدی رو هم رفته قادر به تولید 272 اسب بخار قدرت است.

آلفارومئو تونال Tonale

آلفارومئو تونال Tonale به یک پک باتری 15.5 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز شده است. آلفارومئو تخمین زده که این خودرو در حالت شارژ کامل باتری ها می تواند بیشینه مسافتی در حدود 48 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی و بدون پیشرانه 1.3 لیتری درونسوز طی کند. زمان شارژ کامل باتری این خودرو نیز 2.5 ساعت با یک شارژر سطح 2 اعلام شده است.

آلفارومئو تونال Tonale

یکی از پیشرانه های دیگر آلفارومئو تونال Tonale، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 256 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نیوری تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود.

دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با سیستم هیبریدی کمکی نیز برای آلفارومئو تونال Tonale قابل سفارش است.

آلفارومئو تونال Tonale

ظاهر آلفارومئو تونال Tonale

در پروفیل جلو، جلوپنجره با استایل سنتی آلفارومئو نصب شده که از دو طرف با چراغ های تمام LED به صورت استاندارد احاطه شده است. چراغ های LED روشنایی در روز دارای سه المان روشنایی در هر یک از چراغ های جلو بوده که استایل زیبا و خشنی را ایجاد کرده اند. گرافیک درون چراغ های LED عقب هم مشابه با چراغ های جلو طراحی شده اند. دیزاین رینگ های آلیاژی تونال Tonale مشابه با آلفارومئوهای کلاسیک اجرا شده است. آلفارومئو تونال Tonale دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.53، 1.84 و 1.6 متر بوده که جزو خودروهای سایز متوسط دسته بندی می شود.

آلفارومئو تونال Tonale

کابین آلفارومئو Tonale تونال

آلفارومئو تونال Tonale به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیاست. این سیستم دارای نرم افزار Uconnect 5 بوده که در طول زمان بروزرسانی می شود. این همچنین سیستم دارای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو است.

آلفارومئو تونال Tonale

آلفارومئو تونال Tonale با تجهیزات ایمنی مختلفی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمزگیری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کمکی تعویض خطوط، رادار نقطه کور و تشخیص ترافیک در پشت خودرو به بازار عرضه می شود. به صورت آپشنال می توان سیستم کمکی رانندگی در ترافیک را برای آلفارومئو Tonale سفارش داد که به این صورت می توان گفت این خودرو دارای سیستم خودران سطح 2 است.

نسخه پایه آلفارومئو تونال Tonale دارای قیمتی نزدیک به 40 هزار دلار بوده و نسخه فول این خودرو قیمتی نزدیک به 55 هزار دلار دارد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟