اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه گوانگژو 2021 معرفی شد

گریت وال Black Bullet رقیب چینی فورد F-150

یکشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
گریت وال Poer Black Bullet

چندین دهه است که فورد F-150 بازار خودروی آمریکا را تسخیر کرده و هیچ نشانه ای از ضعف این خودرو و استقبال کم مشتریان از نسل جدید این پیکاپ فول سایز آمریکایی دیده نمی شود. فورد همچنین نسل جدید رنجر را نیز برای بازارهای جهانی معرفی کرده و این خودرو را نیز در کنار F-150 موفق به سبد محصولات پیکاپ خود اضافه کرده است. ولی یک کشور وجود دارد که فورد در آن در زمینه فروش پیکاپ پادشاهی نمی کند و آن کشور چین است!

به گزارش خودرونویس، سال گذشته حدود 452 هزار خودروی پیکاپ در چین به فروش رسید که بالاترین میزان فروش به کمپانی خودروسازی چینی گریت وال اختصاص یافت. این غول خودروسازی چینی سبد محصولاتی موفقی در بازار چین دارد که متشکل از پیکاپ های مختلفی بوده که تمامی مدل های آن در نمایشگاه گوانگژو 2021 به نمایش گذاشته شده بودند. ولی در بین تمام مدل های تولیدی پیکاپ های گریت وال، یک پیکاپ مفهومی به نام Black Bullet یا گلوله سیاه هم حضور داشت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان به منظور رقابت با فورد F-150 معرفی شده است.

گریت وال Poer Black Bullet

این پیکاپ مفهومی بر پایه محصول تولیدی Poer گریت وال توسعه یافته است. این خودرو به همکاری یکی از کمپانی چینی فعال در زمینه تولید اکسسوری و تجهیزات آفرود توسعه یافته و استایلی به مراتب خشن تر و جذاب تر از Poer استاندارد دارد و دارای اکسسوری های متنوع آفرودیست. از جمله تغییرات اعمال شده در پیکاپ گریت وال Black Bullet نسبت به محصول استاندارد می توان به نصب اسنورکل، تایرهای آفرودی بزرگتر، نصب فندرهای مشکی بزرگ در آرک چرخ ها به منظور عریض تر جلوه کردن، نصب وینچ قدرتمند، سپر عقب و جلو جدید و … اشاره کرد. همچنین گریت وال Black Bullet حدود 51 میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه استاندارد پیکاپ Poer دارد.

گریت وال Poer Black Bullet

یکی دیگر از پیکاپ هایی که در غرفه گریت وال در نمایشگاه گوانگژو حضور داشت Baja Mad Man نام دارد که یک محصول آفرودی کانپست دیگر است. همچنین یکی از جالب توجه ترین محصولات گریت وال هم نسخه تمام الکتریکی پیکاپ Poer بوده که به لحاظ تئوری می توان آن را رقیب فورد F-150 لایتنینگ الکتریکی لحاظ کرد. همچنین در کنار آن Poer Pro نیز قرار داده شده که نسخه کوچکتر پیکاپ Poer بوده که هسته مرکزی پیکاپ های گریت وال محسوب می شود. همچنین در کنار آنها تعداد زیادی از انواع پیکاپ های شخصی سازی شده و ارتقا یافته گریت وال در غرفه این شرکت در نمایشگاه گوانگژو 2021 چین حضور داشتند.

کابین گریت وال Poer Black Bullet

سخن پایانی

کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که متقاضی برای خرید خودروهای پیکاپ در بازار چین تا سالانه 840 هزار دستگاه نیز تا سال 2025 افزایش می یابد و این در حالی بوده که ارگان های دولتی و محلی همچنان اجازه استفاده از پیکاپ ها را در شهرها صادر کنند. انجمن خودروسازان چین حتی تخمین زده که روند رشد بازار پیکاپ ها در این کشور تا جایی پیش می رود که در سال 2030 سالانه 1.67 میلیون دستگاه پیکاپ در این کشور فروخته می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟