اخبار خودرو جهان
لندکروزر چینی

گریت وال تانک 500

شنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
گریت وال تانک 500

کمپانی گریت وال در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۱، دو محصول جدید به نام‌ های تانک ۴۰۰ و تانک ۵۰۰ را معرفی نمود. در این مقاله قصد داریم تا برای شما به بررسی لندکروزر چینی یا همان تانک ۵۰۰ بپردازیم.

طراحی ظاهری گریت وال تانک 500

به گزارش خودرونویس، باید اذعان داشت که در نگاه اول گریت وال تانک ۵۰۰، استایل با ابهت و گیرایی دارد. جلوپنجره کرومی غول آسا، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی از برجسته‌ ترین ویژگی‌ های ظاهر این خودرو است. این خودرو با ۵۰۷۰ میلی‌متر طول از نسل جدید تویوتا لندکروزر یعنی سری ۳۰۰ کمی کشیده ‌تر بوده و فاصله محوری آن با ۲۸۵۰ میلی‌متر، دقیقا با نمونه ژاپنی یکسان است.

گریت وال تانک 500

نکته جالب توجه در خصوص این خودرو وجود دو نسخه اسپرت و لاکچری برای آن است. در نسخه اسپرت رنگ آمیزی بدنه یکدست بوده و زاپاس نیز روی درب صندوق تعبیه شده است؛ اما در نمونه لاکچری شاهد رنگ آمیزی دو رنگ بدنه هستیم که بی شک محصولات میباخ مانند GLS را برایمان تداعی می کند و همچنین زاپاس نیز برای القای هرچه بیشتر حس لوکس بودن، از روی درب قسمت بار برداشته شده است.

نمای عقب گریت وال تانک 500

نسخه لاکچری گریت وال تانک 500

گریت وال تانک ۵۰۰ مانند دیگر محصولات این برند، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با ۲۲۴ میلی‌ متر فاصله از زمین، زاویه حمله ۳۰ درجه، زاویه فرار ۲۴ درجه و قابلیت غوطه‌ وری بسیار خوب ۸۰۰ میلی ‌متری در آب، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است و به درستی لقب لندکروزر چینی برازنده آن است.

گریت وال تانک 500

طراحی کابین گریت وال تانک 500

داخل کابین تانک ۵۰۰ نیز مانند طراحی ظاهری آن با ویژگی ‌های لوکس و چشم نوازی همراه است. در پنل میانی داشبورد یک صفحه نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی جانمایی شده است و یک کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز در پشت فرمان آن‌ را همراهی می‌ کند. ترکیب رنگ کابین نیز از دیگر نقاط قوت و صدالبته لوکس این خودرو محسوب می شود.

کابین گریت وال تانک 500

نسخه لاکچری گریت وال تانک 500

از دیگر ویژگی ‌های داخلی تانک ۵۰۰ نیز می‌ توان به اهرم دنده مشابه ولوو، ستاره‌ های الهام گرفته از رولزرویس روی نوار پیشانی داشبورد و ساعت آنالوگ بین دریچه ‌های تهویه به سبک و سیاق بنتلی اشاره کرد. لازم به ذکر است این خودرو دارای سه ردیف صندلی بوده و توانایی حمل ۷ سرنشین را دارد.

کابین گریت وال تانک 500

مشخصات فنی گریت وال تانک 500

در تانک ۵۰۰ برخلاف دیگر خودروهای چینی که اکثرا متفق القول از پیشرانه های ۱۵۰۰ سی سی توربو بهره می‌گیرند، یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربو بنزینی استفاده شده که از تکنولوژی هیبرید ملایم ۴۸ ولتی هم استفاده می کند. این پیشرانه قادر به تولید ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ ها انتقال می ‌یابد.

کابین گریت وال تانک 500

گریت وال هنوز قیمت تانک ۵۰۰ را اعلام نکرده است اما به گفته رسانه‌ ها، قیمت این لندکروزر چینی از حدود ۳۰۰ هزار یوآن آغاز خواهد شد که تقریبا معادل ۴۵ هزار دلار است و این یعنی اصلا با خودروی ارزانی مواجه نخواهیم بود.

5 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟