اخبار خودرو جهان
مجهز به پیشرانه سه لیتری شش سیلندر توربوشارژ

گریت وال هم تانک می سازد

یکشنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
گریت وال تانک

به تازگی یک منبع آگاه، تصاویر و اطلاعاتی از طرح‌های کمپانی گریت ‌وال برای تولید وانتی بزرگ و براساس پلتفرمی موسوم به نام «تانک» را منتشر کرده است. وانت جدید گریت ‌وال از توان پیشرانه سه لیتری و شش سیلندر  توربوشارژ با گشتاور 500 نیوتن ‌متر استفاده کرده که برای تردد در مسیرهای آفرودی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

مشخصات ظاهری و ابعاد

به گزارش خودرونویس، از نظر ظاهری و براساس تصاویر موجود، گریت‌ وال در وانت جدیدِ خود از جلوپنجره‌ای چند ضلعی و بزرگ استفاده کرده و ظاهری بسیار تهاجمی به آن بخشیده است. در طراحی چراغ‌های جلو و شکل ظاهری آنها هم از اشکال گوناگونی بهره گرفته شده و در مجموع این عمل منجر به تقویت ظاهر تهاجمی خودرو در قسمت جلو شده است. همچین در این اتومبیل شاهد استفاده از چرخ‌ هایی بزرگ با رینگ‌هایی پنج پَر هستیم که زه‌های پلاستیکی آنها را در بر گرفته و به زیبایی این محصول افزوده‌اند. از نظر ابعاد، بدنه وانت جدید گریت‌وال نزدیک به 6 متر طول داشته و عرض آن هم بیشتر از 2.1 متر خواهد بود.

 

همان گونه که اشاره شد؛ وانت جدید گریت ‌وال با استفاده از پلتفرم  «تانک» ساخته خواهد شد. پلتفرم مزبور هوشمند بوده و برای آفرود حرفه‌ای و سنگین بسیار مناسب است. مدل ‌هایی که با استفاده از پلتفرم «تانک» به تولید می‌رسند، دارای قدرت فراوانی بوده و قابلیتِ هوشمندِ تردد در جاده‌های آفرود و در سخت‌ترین شرایط را دارند. همچنین پلتفرم «تانک» به سیستم تعلیق فعال مجهز شده و توان افزایش ارتفاع خود به میزان 120 میلی‌متر در حالت عادی و توان افزایش ارتفاع به میزان 965 میلی‌متر در هنگام عبور از گودال‌های آب و یا رودخانه‌ها را داشته و می‌تواند زاویه خود را برای بالا رفتن از برآمدگی‌ها تنظیم کند.

نمای عقب گریت وال تانک

مشخصات فنی احتمالی گریت وال تانک

در کنار این پیشرانه 3 لیتری و 6 سیلندر توربوشارژ وانت جدید گریت‌وال، یک سیستم هیبریدی 48 ولتی هم نصب شده تا ضمن بهینه تر شدن مصرف سوخت و آلایندگی، به کاهش لگ توربوشارژ نیز کمکی شده باشد و در مواقع مورد نیاز به صورت آنی مقداری قدرت و گشتاور پیشرانه را افزایش دهد. به گفته گریت وال حداکثر قدرت این پیکاپ فول سایز 354 اسب ‌بخار بوده و گشتاور آن هم به 500 نیوتن‌متر خواهد رسید. میزان بازدهی حرارتی پیشرانه یاد شده 38 درصد است. گیربکسی 9 سرعته و اتوماتیک قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل کرده و شما می‌توانید از سیستم هوشمند چهار چرخ محرک با قابلیت قفل دیفرانسیل مرکزی استفاده کنید.

در حال حاضر کمپانی گریت‌وال براساس پلتفرم «تانک» هاوال H9 و وانت Pao (سریP) را ساخته است. هر دو مدل یاد شده، در بخش اسیووی ها  و پیکاپ ‌های تجاری در بازار کشور چین حرف اول را می‌زنند. در پایان سال جاری ما شاهد رونمایی از اولین شاسی‌بلند برند وِی با استفاده از پلتفرم «تانک» خواهیم بود و به این ترتیب بزودی شاهد تردد خودرویی به نام TANK 300 هستیم. لازم به ذکر است که سه محصول یاد شده مدل‌های پایه برندهای گریت ‌وال براساس پلتفرم «تانک» بوده و بزودی تعداد خودروهای بزرگ کمپانی‌ گریت‌وال و برندهای زیر مجموعه آن بیشتر خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟