اخبار خودرو جهان
دارای دو موتور الکتریکی 543 اسب بخاری

سالون مکا دراگون سدان الکتریکی از زیربرند گریت وال

دوشنبه - ۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سالون مکا دراگون

امروزه خودروهای انگشت شماری وجود دارند که طراحی آنها هنوز هم بتواند ما را شگفت زده کند؛ چراکه طی سالهای گذشته خودروهایی با طراحی های بسیار جسورانه زیادی را مشاهده کرده ایم. خودروسازان چینی یکی از پیشگامان طراحی محصولات جسورانه و عجیب بوده اند و خودروی Saloon Mecha Dragon(سالون مکا دراگون) یکی از همین هاست. ابتدا قصد داریم نام عجیب این خودرو را رمزگشایی کنیم. سالون یک زیر برند جدید گروه خودروسازی گریت وال چین بوده که فعالیت آن در زمینه تولید خودروهای الکتریکیست و مکا دراگون نیز یکی از محصولات این برند است.

به گزارش خودرونویس، خودروی الکتریکی جذاب سالون مکا دراگون در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 رونمایی شده که در طراحی این سدان تمام الکتریکی تلفیقی از خطوط زاویه دار و تند و تیز را به همراه صندوق کوتاه و استایل فستبک مانند را مشاهده می کنیم چهره زیبا و خاصی را برای این خودرو به ارمغان آورده اند.

سالون مکا دراگون

ترندی که امروزه در خودروهای چینی مشاهده کرده ایم  یک نمایشگر مالتی مدیا عریض بوده که تقریبا نیمی از داشبورد را در بر گرفته که همین ترند و سبک طراحی درون کابین سالون مکا دراگون نیز دیده می شود. علاوه بر این یک نمایشگر تمام دیجیتالی نیز در پشت فرمان طراحی شده و دریچه های سیستم تهویه مطبوع سایر فضای موجود در داشبورد این سدان الکتریکی را احاطه کرده اند. به نظر می رسد که این سدان الکتریکی ظرفیت نشستن 5 سرنشین را دارد، ولی صندلی میانی نصب شده در ردیف عقب بسیار باریک بوده و فضای کمی برای نشستن دارد.

کابین سالون مکا دراگون

جالیوانی های تعبیه شده در این خودرو تا حد بسیار زیادی شبیه به نمونه نصب شده در پورشه پانامرا هستند، ولی به طور کلی باید اظهار کرد که کابین طراحی زیبایی دارد که نشان دهنده پیشرفت چشمگیر چینی ها در طراحیست. به نظر می رسد روشنایی سیستم نورپردازی داخل کابین بیش از حد زیاد است، البته شاید افکت های عکاسی بوده که برای این تصاویر خبری اجرا شده باشند. پس از سالها شاهد نصب غربیلک فرمان دو شاخه در این خودرو هستیم و در طراحی کابین از تریم آبی رنگ به خصوص در قسمت پایینی داشبورد تا حد زیادی استفاده شده است.

کابین سالون مکا دراگون

مشخصات فنی سالون مکا دراگون

این سدان الکتریکی زیربرند گریت وال از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید 543 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به یک پک باتری بزرگ 115 کیلووات ساعتی مجهز شده که به لطف آن می تواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 802 کیلومتر را با نظر گرفتن سیکل تست اغراق آمیز CLTC چین طی کند.

نمای جانبی سالون مکا دراگون

این خودرو از شارژر سریع 480 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند که دقیقا مشابه پورشه تایکان و هیوندای آیونیک 5 است. در صورت شارژ با بیشینه قدرت این خودرو می تواند طی 10 دقیقه انرژی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر مسافت را در باتری های خود ذخیره کند. به گفته رسانه های چینی این خودرو دارای چهار سنسور رادار لیدار و دوربین های زیادی در اطراف خودرو بوده که همگی برای سیستم کمکی راننده پیشرفته ADAS هستند.

ظاهرا تیراژ تولید سالون مکا دراگون تنها به 101 دستگاه محدود بوده و برچسب قیمت آن در چین معادل 76 هزار و 400 دلار است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟