اخبار خودرو جهان
هیولای مسابقات باجا 2022

فورد برانکو DR هشت سیلندر رونمایی شد

سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد برانکو DR

در آغاز مطلب باید اظهار کنیم که این فورد برانکو راپتور جدید که مدتهاست منتظر آن هستیم، نیست. بلکه این خودرو یک آفرودر فوق توانمند مسابقه ایست. فورد قصد دارد که تعداد محدودی از این فورد برانکو DR مجهز به پیشرانه هشت سیلندر را برای افرادی که تمایل به خرید یک برانکو بسیار خشن و سرسخت با قابلیت عبور از تمامی مسیرهای شنی و گلی تنها با یکبار فشردن پدال گاز دارند، تولید کند. ولی خبر بد اینجاست که این نسخه برانکو مجوز تردد در سطح خیابان را ندارد.

مشخصات فنی فورد برانکو DR

به گزارش خودرونویس، این خودرو فورد برانکو DR بوده که ویژه مسابقات کویر توسعه یافته است. همانطور که در این تصاویر دیده می شود، برانکو DR یک نسخه تازه معمولی از برانکو با تایرهای بزرگتر و گلگیرهای حجم پردازی شده و فندر نیست. فورد هنوز تمام جزییات مربوط به این هیولای آفرودی جدید خود را اعلام نکرده، ولی برخلاف نسخه های تولیدی و خیابانی برانکو که از پیشرانه توربوشارژ چهار یا شش سیلندر بهره گرفته اند، این نسخه DR به یک پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که حداقل قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت است. این اسیووی آفرودی به یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته مجهز شده که مشابه آن روی نسل جدید فورد F-150 هم نصب شده بود.

نمای عقب فورد برانکو DR

به منظور حرکت با سرعت بالا در مسیرهای ناهموار آفرودی، فورد دمپرهای Multimatic DSSV با بدنه 80 میلیمتری و همچنین بازوهای کنترلی پایینی Multimatic برای برانکو DR نصب کرده است. به لطف همه این تغییرات فورد ادعا کرده که برانکو DR در اکسل جلو 55.1 درصد و در اکسل عقب 58.6 درصد قابلیت بازی بیشتری سیستم تعلیق را نسبت به نسخه استاندارد برانکو Badlands دارد. به عبارت دیگر تعلیق اکسل جلو 401 میلی متر و اکسل عقب 441 قابلیت بازی و مانور دارد. همچنین فورد برانکو DR دارای زاویه حمله 47 درجه، زاویه فرار 37 درجه و زاویه شکست 33 درجه است.

فورد برانکو DR

فورد برانکو DR تنها در پیشرانه قدرتمند و تعلیق توانمند خلاصه نشده، بلکه این نسخه به تایرهای بزرگ 37 اینچی Mud Terrain از برند BF گودریچ مجهز شده است. عرض اکسل جلو و عقب برانکو DR به ترتیب معادل و 1872 و 1861.82 میلی متر بوده که باعث شده این خودرو در سرعت بالا نیز پایداری خود را به خوبی حفظ کند.

نمای عقب فورد برانکو DR

از آنجایی که برانکو DR یک اسیووی آفرودی و مسابقه ایست، با ورود به کابین آن نباید انتظار فضایی راحت و لوکس را داشت. یک قفس کامل ایمنی در اطراف کابین با دو صندلی مسابقه ای و نمایشگر Motec C187 نصب شده است. با توجه به اینکه این نسخه بر پایه مدل چهار درب برانکو ساخته شده، فضای عقب به جای نصب صندلی با تجهیزات دیگری پر شده که شامل تجهیزات خنک کننده اضافی و تایر زاپاس فول سایز است. یک مخزن سوخت 65 لیتری نیز در زیر آنها نصب شده که به سبک سازی بدنه این خودرو کمک کرده است. لازم به ذکر است که تمامی پنل های بدنه این اسیووی آفرودی از جنس فایبر گلاس هستند. با این حال فورد برانکو DR وزنی معادل 2812 کیلوگرم دارد.

پیشرانه فورد برانکو DR

فورد قصد دارد که برانکو DR را در سری مسابقات باجا 1000 سال 2022 بیاورد؛ ضمن اینکه فورد 50 نسخه برانکو DR را در اواخر سال 2022 تولید خواهد کرد که هر یک صرفا قابلیت استفاده در مسیرهای آفرودی را دارد و برجسب قیمتی معادل 200 هزار دلار دارند.

فرود

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟