مشخصات فنی برانکو Velociraptor

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری سوپرشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 750 اسب بخار است. این نیرو توسط جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک فورد به چرخ ها منتقل می شود. به لطف نصب این پیشرانه، برانکو Velociraptor هنسی به مراتب از قدرتمندترین نسخه استاندارد کارخانه این اسیووی قوی تر شده است. قدرتمندترین نمونه فعلی فورد برانکو، نسخه مجهز به پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتری اکوبوست بوده که قادر به تولید 310 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور است. هنسی تخمین زده که برانکو Velociraptor قادر است طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

 

سایر ویژگی ها برانکوی Velociraptor

جدا از نصب یک پیشرانه سوپرشارژ هشت سیلندر، کپانی هنسی برای این نسخه تیون شده برانکو یک کاپوت جدید با ورودی هوا به منظور مکش هوا برای خنک سازی پیشرانه طراحی کرده است. همچنین یک اینترکولر Air to Water، سیستم مکش هوای جریان بالا و سیستم سوخت رسانی به روزرسانی شده نیز برای این خودرو طراحی کرده است. همانند سایر محصولات تیون شده توسط هنسی، این برانکو هم به یک سیستم اگزوز استیل جدید مجهز شده است.

هنسی سیستم تعلیق برانکو را نیز به روزرسانی کرده و برای آن تایرها و چرخ ها بزرگتری تدارک دیده است. ضمن اینکه سپرهای جدیدی در جلو و عقب با چراغ های LED درون آنها طراحی شده است. درون کابین هم با چرمی جدید تودوزی شده است.

 

جان هنسی مدیرعامل و بنیان گذار هنسی بیان کرد: طی دو سال گذشته ما بیش از 70 دستگاه از نسل فورد F-150 راپتور را برای مشتریان خود تولید کرده ایم و برای هر نسخه ما پیشرانه اکوبوست شش سیلندر این خودرو را حذف و یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ روی این خودرو نصب کرده ایم. حال تیم ما قصد دارد یک نسخه فوق قدرتمند برانکو را برای ما و مشتریان تولید کند.

وی اعتقاد دارد که فورد برانکو 2021 یکی از شایسته ترین محصولات فورد پس از معرفی ابرخودروی جی تی بوده است. هنسی قصد دارد که با تیونینگ و ارتقا این خودرو، توجه مشتریان را بیشتر به این خودرو جلب کند و این اسیووی آفرودی را چند پله ای نسبت به مدل معمولی ارتقا دهد.

 

سخن پایانی

هنسی اظهار کرده که برانکو Velociraptor هشت سیلندر در دو استایل دو و چهار درب قابل سفارش است. مشتریان قادر هستند این خودرو را به صورت مستقیم از هنسی یا نمایندگی های مشترک بین فورد و هنسی سفارش دهند. لازم به ذکر است که این اسیووی تیونینگ شده با سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی به مشتری تحویل داده می شود.

منبع motor1
5 از 3 رای