اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی رنو ساندرو

شورولت اسپارک ارزانترین خودروی آمریکا در سال 2020

شنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
شورولت اسپارک 2021

داچیا ساندرو یا همان رنو ساندرو خودمان(البته نسل جدیدش) سالهاست که لقب ارزان ترین خودروی موجود در بازار بریتانیا را یدک می کشد. ولی بد نیست بدانید که در آمریکا نیز خودرویی هم کلاس ساندرو وجود دارد که سالهاست ارزان قیمت ترین محصول در بازار خودرویی این کشور بود. این خودرو شورولت اسپارک نام دارد که سال 2020 هم لقب ارزانترین خودروی صفر کیلومتر در بازار آمریکا را به خود اختصاص داد.

قیمت و تجهیزات پایه شورولت اسپارک

به گزارش خودرونویس، قیمت پایه شورولت اسپارک در بازار آمریکا با درنظر گرفتن هزینه تحویل چیزی معادل 13 هزار و 400 دلار اعلام شده است. این خودرو به صورت استاندارد دارای نمایشگر لمسی هفت اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی، درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی، دوربین دنده عقب و حتی 10 کیسه ایمنی هوا در نسخه LS است. نکته بسیار مهم و کارآمد دیگر شورولت اسپارک، فضای بار 770 لیتری این هاچبک ارزان قیمت بوده که با خواباندن صندلی های ردیف دوم چنین فضای بار بزرگ و مفیدی در اختیار سرنشینان برای قراردادن اشیا بزرگ و حجیم قرار دارد.

نمای عقب شورولت اسپارک 2021

مشخصات نسخه های گران قیمت تر شورولت اسپارک

نسخه 1LT، نمونه گران قیمت تر و لوکس تر شورولت اسپارک بوده که قیمتی معادل 15 هزار و 300 دلار دارد. این نسخه به صورت استاندارد دارای ریمگ های 15 اینچی آلیاژی، سیستم ورود بدون کلید، دزدگیر، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، شیشه های بالابر برقی و قفل مرکزی است.

نسخه اکتیو شورولت اسپارک قیمتی معادل 16 هزار و 400 دلار دارد. این مدل دارای طراحی به خصوصی در پروفیل جلو و عقب، رینگ های ویژه، سیستم تعلیق لیفت شده، روف راک و صندلی های جلو با تودوزی چرم مصنوعی است.

کابین شورولت اسپارک 2021

نسخه 2LT گران قیمت ترین و مجهزترین مدل قابل خرید شورولت اسپارک بوده که قیمتی معادل 16 هزار و 800 دلار دارد. این خودرو دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، غربیلک فرمان سه شاخه با دوخت چرمی و تریم نقره ای درون کابین و همچنین تودوزی چرم مصنوهی برای صندلی ها است.

 

مشخصات فنی شورولت اسپارک 2020

تفاوتی ندارد که شما کدام یک از نسخه های یاد شده شورولت اسپارک را در بازار آمریکا انتخاب کنید؛ تمامی مدل های این خودرو دارای یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هستند که قادر به تولید بیشینه قدرت 100 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 127 نیوتن متر در 4400 دور بر دقیقه هستند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به صورت استاندارد به محور جلو منتقل می شود؛ البته به صورت آپشنال امکان سفارش گیربکس اتوماتیک CVT نیز برای این خودرو وجود دارد.

کابین شورولت اسپارک 2021

با استناد به اعلام شورولت، نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل شهری 8.1 لیتر بنزین مصرف می کند؛ این در حالی بوده که نسخه اتوماتیک شورولت اسپارک در هر 100 کیلومتر مسافت درون شهری به 7.8 لیتر بنزین نیاز دارد.

سیستم مالتی مدیا شورولت اسپارک 2021

سخن پایانی

شورولت برای مدل 2021 اسپارک به روزرسانی خاصی را ترتیب نداده و تنها دو رنگ متالیک جدید به نام های نارنجی کاین و آبی Mystic را به صورت آپشنال و در صورت پرداخت مبلغ اضافی روی این خودرو اجرا می کند.

شما بین شورولت اسپارک و رنو ساندرو جدید کدام یک را انتخاب می کنید؟مر

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟