به گزارش خودرونویس، این سه خودرو در واقع مدل هایی تمام جدید نسبت به نسخه های گذشته هستند. چراکه این برند رومانیایی زیرمجموعه رنو اظهار کرده که ساندرو و لوگان جدید نه تنها پلتفرم جدیدی نسبت به مدل های پیشین دارند، بلکه آن حس ارزان قیمت و بی کیفیت بودن مواد اولیه به کار رفته در کابین و ساختار نسل پیشین نیز دیگر از این مدل های جدید وجود نداشته و داچیا و رنو سعی کرده اند طراحی مدرن و جذاب تری برای ساندرو و لوگان به ارمغان بیاورند.

رنو داچیا ساندرو استپ وی 2020

پلتفرم

داچیا ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان جدید روی پلتفرم CMF جدید رنو که توسعه یافته اند که به موجب آن ساختار مشترکی با رنو کلیو جدید دارند. این موضوع باعث شده که بتوان تجهیزات رفاهی و ایمنی جدید و گسترده تری را روی این سه محصول اقتصادی رنو و داچیا نصب کرد. به عنوان مثال حال ساندرو و لوگان جدید دارای سیستم فرمان برقی و چراغ های LED هستند که برد پرتاب نور آنها 37 درصد و عرض روشنایی آنها 9 درصد نسبت به چراغ های هالوژن نسل پیشین این سه خودرو بهبود یافته است. سایر تجهیزات ایمنی نسل شده روی ساندرو و لوگان جدید نیز شامل ترمز اضطراری کمکی، هشدار نقطه کور، کمکی پارک با سنسورهای جلو و عقب و دوربین دید عقب و حتی کمکی حرکت در سربالایی هستند.

رنو لوگان 2020

مشخصات فنی

شاید شنیدن خبر حذف پیشرانه توربودیزل از موتورهای قابل نصب روی ساندرو و لوگان جدید شما را متعجب کند. با توجه به حذف پیشرانه تست شده و مطئن 1.5 لیتری دیزلی، می توان اظهار کرده که این سه محصول جدید داچیا با پیشرانه های سه سیلندر به بازار عرضه می شوند. نسخه پایه ساندرو و لوگان جدید به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با 65 اسب بخار قدرت و یک گیربکس 5 دنده دستی راهی بازار می شود. اما این پیشرانه تنها برای ساندرو و لوگان معمولی قابل نصب بوده و نسخه استپ وی با این پیشرانه به بازار عرضه نمی شود.

پیشرانه قدرتمندتر این سه خودرو، یک نمونه 900 سی سی توربوشارژ با 90 اسب بخار قدرت بوده که با یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT برای انتقال قدرت کوپل شده است. همچنین یک پیشرانه قدرتمندتر TCe نیز برای این سه خودرو در دسترس بوده که قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت و انتقال آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها است. نسخه جالب این بوده که قدرتمندترین پیشرانه ساندرو و لوگان جدید، دوگانه سوز بوده و قادر است با گاز مایع LPG نیز فعالیت کند.

نمای عقب رنو لوگان 2020

مخزن گاز مایع 50 لیتری این خودرو در محل لاستیک زاپاس این خودرو نصب شده؛ همچنین یک باک بنزین 50 لیتری نیز برای ساندرو و لوگان دو گانه سوز تعبیه شده که هنگامی که هر دو مخزن سوخت این خودروها پر باشند، قادر خواهند بود بیشینه مسافت 1300 کیلومتر را طی کنند. آلایندگی این خودرو هنگام استفاده از گاز مایع LPG نسبت به نسخه بنزینی TCe کمتر بوده و 11 درصد گاز کربن دی اکسید کمتری از اگزوز آن خارج می شود.

داچیا هر سه پیشرانه قابل نصب روی ساندرو و لوگان جدید را به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی به سیستم استارت/استاپ پیشرانه مجهز کرده است. داچیا برای نسخه های اتوماتیک ساندرو و لوگان به جای نصب گیربکس اتوماتیک قدیمی Easy R، یک گیربکس اتوماتیک CVT نصب کرده که به موجب آن تعویض دنده هایی نرم تر و شتابگیری بهتر به ارمغان آمده است.

 

استایل ظاهری و کابین

طراحی ظاهری ساندرو و لوگان جدید بیانگر این موضوع است که این خودروها تا چه حد پیشرفته تر و مدرن تر از نسخه های پیشین خود هستند. این موضوع به هنگام ورود به کابین ساندرو و لوگان جدید بیشتر به چشم می خورد، چراکه دیگر خبری از کابین زمخت و از مد افتاده و زشت نسل پیشین در این نسل جدید نبوده و سبک طراحی مدرن و مواد اولیه با کیفیت تر سرتاسر داشبورد این خودروها و کابین را پوشش داده اند. نسخه های ارزان تر داچیا ساندرو و لوگان جدید دارای یک سیستم مالتی مدیا با قابلیت کنترل از راه دور به نام Media Control با قابلیت پشتیبانی از تلفن های همراه هوشمند هستند. ولی نسخه های گران قیمت تر این خودرو دارای یک نمایشگر تبلت مانند لمسی با سایز هشت اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی هستند.

کابین رنو داچیا ساندرو 2020

این نمایشگر هشت اینچی که مدیا دیسپلی نام دارد به صورت استاندارد از اندروید اتو و اپل کار پلی هم پشتیبانی می کند. نسخه مجهزتر این نمایشگر که مدیا Nav نام دارد، نه تنها دارای سیستم رهیاب بوده، بلکه به درگاه بدون سیم اندروید اتو و اپل کار پلی هم مجهز شده است. بسته به نوع سیستم مالتی مدیا نصب شده روی ساندرو و لوگان جدید، این خودروها به دو، چهار یا شش بلندگو مجهز شده اند. در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتالی 3.5 اینچی برای کامپیوتر سفری بین نمایشگرهای آنالوگ نصب شده است. تمامی نسخه های این سیستم مالتی مدیا دارای درگاه بلوتوث و USB هستند.

کابین رنو لوگان 2020

تجهیزات ایمنی و رفاهی

با وجود اینکه ساندرو و لوگان جدید محصولاتی از برند داچیا یا همان زیربرند ارزان ساز و اقتصادی رنو هستند، اما تجهیزات خوب و قابل ملاحظه ای چه به صورت استاندارد و چه به صورت آپشنال برای آنها قابل نصب است. مجهزترین مدل های ساندرو و لوگان جدید بسته به بازاری که در آن عرضه می شوند به سیستم ورودی بدون کلید، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتالی، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی، برف پاک کن های اتوماتیک و صندوق عقب با قابلیت باز شدن توسط ریموت مجهز شده اند. همچنین ساندرو برای اولین بار در تاریخ کمپانی داچیا، به سانروف شیشه های برقی مجهز شده است!

 

فضای بار

 

فضای بار رنو لوگان 2020

رنو ساندرو جدید دارای فضای باری معادل 328 لیتر در پشت صندلی های عقب است. ولی لوگان به دلیل اینکه خودرویی سدان بوده دارای فضای باریم عادل 528 لیتر است. همچنین کفی صندوق این خودرو امکان تنظیم ارتفاع نیز دارد و اگر دستگیره های درها و تکیه گاه آرنج ردیف عقب را هم باز کنید، 21 لیتر دیگر به فضای بار لوگان اضافه می شود.

فضای بار رنو داچیا ساندرو 2020

ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی فاصله بسیار خوب و زیادی از سطح زمین دارد. فاصله کف این خودرو از سطح زمین با 41 میلی متر افزایش نسبت به نسخه استاندارد ساندرو حال به 174 میلی متر رسیده است. همچنین برای اینکه شباهت بیشتری به خودروهای کراس اوور پیدا کند، فندرها و ضربه گیرهای پلاستیکی جانبی و روف راک نیز برای این ساندرو استپ وی نصب شده تا ظاهر خشن تری نسبت به مدل معمولی داشته باشد. رینگ های این خودرو شاید شبیه به نمونه های آلیاژی باشند، ولی در واقع استیل بوده و ابعادی معادل 16 اینچ دارند.

نمای جلو رنو داچیا ساندرو استپ وی 2020

لوگان

رنو لوگان جدید 3.6 سانتی متر طول کلی بیشتری نسبت به نمونه پیشین دارد و دارای صندلی های هواپیمایی قابل تنظیم و جالیوانی است. یکی دیگر از ویژگی های جالب این سدان اقتصادی، ارگانایزر موجود درون صندوق عقب بوده که با نصب آن فضای این قسمت به چهار بخش با ابعاد مختلف تقسیم می شود. همچنین دسترسی به فضای بار این خودرو نیز ساده تر از گذشته بوده و داچیا ارتفاع بارگیری آن را 19 میلی متر نسبت به نسل قبل کاهش داده است.

نمای جلو رنو لوگان 2020

پلتفرم CMF رنو؛ کلید اصلی موفقیت داچیا

تغییر پلتفرم لوگان و ساندرو جدید و استفاده از ساختار CMF رنو کلید، باعث شده تا داچیا بتواند استقامت و صلبیت بدنه این خودروها را نسبت به گذشته افزایش دهد. دیاق فلزی و آهن کشی مستحکم تری در قسمت زیرین محل نصب پیشرانه و کابین رعایت شده است. همچنین سنسورهای فشار دقیقی درون درها نصب شده تا در صورت برخورد جانبی، کیسه های ایمنی هوای کناری را باز کند. همچنین رنو در ساندرو و لوگان جدید از دستگیره های آسان بازشو برای درها استفاده کرده تا چهره آنها نسبت به گذشته مدرن تر شود.

 

سخن پایانی

داچیا ادعا کرده که ساندرو، لوگان و ساندرو استپ وی بهترین خودروهای موجود در بازار جهانی با توجه به قیمت و امکانات هستند و قصد دارد طی ماه های پیش رو آنها را به بازار جهانی عرضه کند.

 

 

منبع motor1
5 از 1 رای