اخبار خودرو جهان
بررسی نسل جدید ساندرو

نسل جدید رنو ساندرو 2020 چه ویژگی هایی دارد؟

چهارشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
رنو ساندرو جدید

رنو ساندرو استپ وی مدل 2020 در حالی در دست توسعه بوده که مشخصات فنی آن با تغییراتی اندک و طراحی ظاهری دلنشین تر این فرصت را در اختیار شرکت رنو فرانسه قرار می دهد تا سهم بیشتری از بازار خودروهای ارزان قیمت را در اختیار بگیرد.

به گزارش خودرونویس، دومین نسل هاچ‌بک اقتصادی فرانسوی-رومانیایی ساندرو در سال 2012 رونمایی شده بود و داچیا(رنو) به منظور افزایش جذابیت در نیمه دوم سال 2016 نسخه فیس لیفت شده آن را راهی بازار کرد. با توجه به گذشتن نزدیک به هشت سال از حضور دومین نسل ساندرو در بازارهای جهانی، تعجبی ندارد که نسل جدید آن در دست توسعه باشد.

از این رو نسخه پروتوتایپ نسل سوم ساندرو کمتر از یک سال قبل و برای اولین بار رویت شده بود. اما تمام سطح بدنه به منظور مخفی کاری با استیکر پوشانده شده بود و به نظر می‌رسد که داچیا ساندرو جدید نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی در طراحی و استایل ظاهری به خود دیده باشد.

ماهیت وجودی رنو ساندرو

ساندروی نسل سه که در واقع همان نسخه ارزان‌سازی شده رنو کلیو محسوب می‌شود، نه تنها از پنل‌های جدیدی در بدنه بهره می‌برد، بلکه چراغ‌های جلو و عقب جدیدی نیز برای آن نصب شده است. با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که دستگیره درهای این نسخه نیز نسبت به قبل متمایز شده و درب مخزن سوخت نیز طراحی زیباتری نسبت به قبل دارد.

حرکت مثبت دیگری که داچیا در طراحی سومین نسل ساندرو انجام داده، تغییر برش درب ردیف دوم بوده که نشان از تغییر و بهبود فضای داخل کابین این هاچ‌بک اقتصادی دارد.

عکس جاسوسی از نسل جدید رنو ساندرو

کابل آبی که از درز کاپوت بیرون زده و از سمت سرنشین وارد کابین شده، مخصوص نشان دادن پارامترهای پیشرانه است. از آنجایی که سیستم خروجی اگزوز این خودرو به نظر نمی‌رسد کامل باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که داچیا در حال تست یک پیشرانه جدید برای ساندرو نسل سه است.

تغییر دیزاین کابین ساندرو جدید

در تصاویر جاسوسی منتشر شده، چیز زیادی از کابین مشخص نیست، اما در برخی می‌توان پی برد که یک نمایشگر برجسته تبلت مانند روی داشبورد این خودرو نصب شده است. از آنجایی که سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی نصب شده روی نسخه فعلی ساندرو تا حدودی قدیمی شده، انتظار می‌رود که نمونه‌ای تمام جدید در نسل سوم این خودرو نصب شده باشد.

رنو که مالک کمپانی داچیا محسوب می‌شود اعلام کرده که نسل جدید ساندرو به جای توسعه یافتن روی پلتفرم قدیمی B90، روی پلتفرم جدید CMF-B توسعه خواهد یافت که ساختار آن با کلیو مشترک است. اما داچیا به منظور ارزان سازی، ساختار ساندرو جدید را به طور کامل با کلیو یکسان طراحی نخواهد کرد.

مشخصات فنی احتمالی نسل جدید رنو ساندرو جدید

با توجه به مشخصات فنی کلیو، می‌توان پیش‌بینی کرد که ساندرو جدید امکان مجهز شدن به یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر با بیشینه قدرت تولیدی 65 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 95 نیوتن‌متر را دارد، البته یک ورژن 72 اسب‌بخاری از همین پیشرانه نیز در دسترس است. نسخه قدرتمندتری نیز از این پیشرانه در دسترس بوده که به سیستم توربوشارژ تجهیز شده؛ این پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژ قادر به تولید بیشینه قدرت 100 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 160 نیوتن‌متر است.

برای طرفداران پیشرانه‌های دیزلی نیز داچیا یک نیروگاه 1.5 لیتری توربودیزل با بیشینه قدرت تولیدی 85 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 220 نیوتن‌متر را روی ساندرو نصب خواهد کرد، البته این نیروگاه دیزلی یک نسخه قدرتمندتر نیز دارد که قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب 115 اسب‌بخار و 260 نیوتن‌متر اعلام شده است. اگر داچیا اقدام به نصب پیشرانه 1.33 لیتری بنزینی توربوشارژ کلیو با بیشینه قدرت و گشتاور 130 اسب‌بخار و 240 نیوتن‌متر روی ساندرو نسل سه کند، بی شک این خودرو را به یکی از جذاب‌ترین هاچ‌بک‌های اقتصادی دنیا تبدیل کرده است.

گیربکس های قابل نصب روی ساندرو جدید

در تصاویر جاسوسی مشخص است که داچیا برای محور عقب این خودرو سیستم ترمز کاسه‌ای را درنظر گرفته است. نسخه‌های پایه بنزینی ساندرو قطعا به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی تجهیز خواهند شد و نسخه‌های پایه مجهز به نیروگاه دیزلی نیز با یک جعبه دنده شش سرعته دستی راهی بازار خواهند شد. داچیا نسخه‌های مجهزتر و قدرتمند توربوشارژ ساندرو را با یک جعبه دنده هفت سرعته خودکار راهی بازار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که داچیا ساندرو جدید و همزاد سدان آن یعنی لوگان را در سال 2020 در نمایشگاه ژنو و یا در اوایل سپتامبر همان سال در نمایشگاه پاریس رونمایی کند که به فاصله کمی پس از آن، نسخه شبه کراس استپ‌وی ساندرو نیز معرفی خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟