طراحی ظاهری

در طراحی ظاهری نسل سوم رنو لوگان و ساندرو به واقع تغییراتی در حد یک انقلاب دیده می شود و ارتقای سطح طراحی آن‌ها کاملا مشهود است. چراغ های جلو، ال ای دی های Yشکلی را برای روشنایی روز دارند و از دو طرف به جلوپنجره ای عریض، ساده اما به نسبت مدرن ختم می‌شوند. الگوی چراغ‌ های جلو در چراغ های عقب نیز به شکلی متفاوت ‌تر و حتی جذاب ‌تر دیده می شود. در مقایسه با نسل پیشین ساندرو، در مدل جدید سقف شیب بیش تری دارد و پایین تر آمده است و خودرو اصطلاحا از حالت جعبه ای شکل درآمده است.

رنو ساندرو 2020

مانند نسل‌ های قبل، نسخه استپ وی نیز از رنو ساندرو تولید خواهد شد که فلاپ ها و قطعات پلاستیکی مشکی رنگی دور تا دور آن دیده می شود. همچنین در ساندرو استپ وی طراحی متفاوتی را در قسمت سپرهای عقب و جلو داریم و ورودی های هوا طراحی خاصی در این خودرو دارند که با کلاس خودرو یعنی هاچبک کراس هماهنگی بسیار خوبی دارند. در کنار دو مدل ساندرو و ساندرو استپ وی، داچیا لوگان (تندر 90 خودمان) نیز به بازار خواهد آمد.

در داچیا لوگان یا همان سیمبل و یا رنو ال 90 جدید تقریبا تمام المان های طراحی همان خطوطی را دنبال می کنند که در طراحی ساندرو دیده می شد. این خودرو نسبت به سیمبل و تندر کشیده‌ تر نشان مییدهد و خطوط جانبی آن کاملا این سدان اقتصادی را از سادگی در آورده و بر جذابیت آن افزوده است.

در ارتباط با طراحی داخلی نیز با توجه به تصاویر جاسوسی تنها می‌ توان گفت که طرح داخلی لوگان و ساندرو به کل تغییر کرده و شاهد طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری نسبت به قبل خواهیم بود.

رنو ساندرو 2020

مشخصات فنی

گرچه داچیا هنوز مشخصات فنی ساندرو و لوگان جدید را فاش نکرده، اما طبق اطلاعاتی نسبتا رسمی گفته می شود که این خودرو در نمونه بنزینی از یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر در دو گونه تنفس طبیعی و توربوشارژ بهره خواهد گرفت که این پیشرانه در نمونه تنفس طبیعی ۶۵ اسب بخار و در نمونه توربو ۱۰۰ اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

سخن پایانی

در پایان باید گفت که بزرگ ترین تغییر در ساندرو و لوگان جدید مربوط به پلتفرم این خودروها می شود. این خودرو در نسل جدید بر مبنای پلتفرم رنو کلیو جدید ساخته می شود و این بدان معناست که نسل جدید ساندرو می تواند براساس این پلتفرم پیشرانه های هیبرید و الکتریکی نیز داشته باشد. برای پایان یافتن تمامی این حدس و گمان‌ها باید حدود سه هفته دیگر منتطر بمانیم تا رنو به صورت رسمی از خودروهای اقتصادی جدیدش و مشخصات فنی آن‌ها پرده بردارد.

همزمان با رونمایی رسمی از نسل جدید رنو (داچیا) ساندرو و لوگان در سه هفته آینده، مشخصات و جزییات کاملی از پیشرانه ها، سیستم های ایمنی و رفاهی نصب شده در آن و همچنین طراحی کابین این دو خودروی اقتصادی و جذاب برایتان منتشر خواهیم کرد.

5 از 4 رای