اخبار خودرو جهان
کاملا جدید و تمام الکتریکی

رنو مگان الکتریکی در نمایشگاه مونیخ رونمایی می شود

دوشنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
رنو مگان E-tech الکتریکی

کمتر از یک سال پس از اینکه رنو خودروی مفهومی مگان eVision را معرفی کرده بود؛ این خودروساز فرانسوی خبر عرضه مدل تولیدی آن را داده است. رنو قصد دارد که طی برگزاری نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 که جایگزین نمایشگاه فرانکفورت شده، مگان الکتریکی را رونمایی کند. این خودرو که چیزی میان هاچبک و کراس اوور به نظر می رسد، بین ششم تا 12 سپتامبر که تاریخ برگزاری این رویداد خودرویی بوده معرفی خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، متاسفانه رنو در این لحظه جزییات زیادی از این خودرو را اعلام نکرده و تنها پیشتر اظهار داشت که این مگان جدید با نام مگان E-Tech الکتریک شناخته می شود. نکته جالب اینجاست که رنو قصد دارد این مگان الکتریکی را در کنار مدل های فعلی مگان که دارای پیشرانه های درونسوز بنزینی، دیزلی و حتی هیبریدی است، به فروش برساند. این دو مدل مگان که از دو دنیای متفاوت هستند برای چند سالی در کنار یکدیگر به بازار عرضه می شوند تا اینکه رنو به طور کامل به خودروسازی الکتریکی تبدیل شود.

نمای عقب رنو مگان E-tech الکتریکی

مشخصات فنی رنو مگان الکتریکی

رنو مگان E-Tech الکتریک قرار است که اولین محصول تماما الکتریکی این خودروساز فرانسوی برای بازار اروپا شود و قرار است که در کنار تویینگو E-Tech الکتریک سگمنت A و زویی B سگمنت الکتریکی راهی بازار شود. رنو مگان الکتریکی روی پلتفرم CMF-EV این کمپانی توسعه یافته و از یک موتور الکتریکی 217 اسب بخاری بهره گرفته که به احتمال زیاد نیروی تولیدی آن به چرخ های جلو منتقل می شود. رنو پیشتر به صورت غیر رسمی تایید کرده بود که مگان الکتریکی را به یک پک باتری 60 کیلووات ساعتی مجهز می کند.

آینه جانبی رنو مگان E-tech الکتریکی

زمانی که رنو برای اولین بار تیزر این هاچبک شبه کراس الکتریکی را منتشر کرد، وعده داده بود که مگان الکتریکی در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 450 کیلومتر تحت سیکل WLTP است. رنو در حال حاضر تعداد 30 نسخه اولیه از مگان الکتریکی را تولید کرده که از تمامی این مدل های تولید شده برای انجام تست های مختلف طی ماه های باقی مانده تا رونمایی استفاده می کند. انتظار می رود که اولین سری تحویلی به مشتریان مگان الکتریکی در نیمه اول سال 2022 صورت بگیرد.

طی برگزاری نمایشگاه خودرو مونیخ 2021، رنو علاوه بر مگان الکتریکی، سایر اعضای خانواده محصولات E-Tech یعنی رنو 5 کانسپت را هم به نمایش در می آورد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟