به گزارش خودرونویس، رنو 5 در ایران از جمله خودروهای کم استهلاک و محبوب بوده که در سال های گذشته محبوبیت زیادی را در بین مشتریان پیدا کرده بود. شرکت سایپا هم از همین محبوبیت رنو 5 نزد مشتریان ایرانی نهایت استفاده را کرد و دو محصول به نام سپند و PK با استایل رنو 5 و ظاهری متفاوت راهی بازار کشور کرد. لازم به ذکر است که رنو 5 سال سال 1996 در برخی از بازارهای جهانی از جمله آمریکا به عنوان خودروهایی اقتصادی و شهری عرضه می شد.

رنو 5 پروتوتایپ

طراحی ظاهری

رنو تصمیم گرفته که هاچبک 5 را در قالب یک مدل پروتوتایپ معرفی کند و آن را نسخه های مفهومی نمی داند؛ این بدان معناست که نسخه تولیدی این رنو 5 الکتریکی جدید تفاوت چندانی با این مدل پروتوتایپ نداشته و قطعا شاهد این زبان طراحی رترو استایل جذاب در مدل تولیدی رنو 5 خواهیم بود. خط کشی قرمزی که در برخی از قسمت های بدنه و آینه این رنو 5 انجام شده یادآور نسخه قدرتمند این هاچبک جذاب یعنی مدل رنو 5 GT توربو است. این موضوع می تواند بدین معنا باشد که رنو برای این هاچبک الکتریکی هم قصد عرضه نسخه عملکردی و قدرتمند را دارد.

نمای عقب رنو 5 پروتوتایپ

در این لحظه اطلاعات بسیار کمی در خصوص رنو 5 پروتوتایپ جدید منتشر شده، ولی Luca de Meo مدیرعامل شرکت رنو بیان کرد که قرار است رنو 5 جدید یک خودروی تمام الکتریکی باشد و با قیمت ارزان راهی بازار جهانی خواهد شد تا افراد بسیار بسیار زیادی توان خرید این خودروی جذاب و دوست داشتنی را داشته باشند. ما همچنین شایعاتی را در خصوص احتمال بازگشت رنو 4 شنیده ایم؛ ولی جزییات مربوط به این خودرو در این لحظه بسیار محدود هستند.

نمای جانبی رنو 5 پروتوتایپ

سایر برنامه های رنو

رنو در ادامه بیان کرد که قصد دارد تا اواسط دهه جدید میلادی 14 خودرو را به عنوان هسته اصلی سبد محصولات خود معرفی کند که نیمی از آنها در سگمنت ابعادی C و D قرار می گیرند. همچنین گروه خودروسازی رنو قصد دارد که نسخه تولیدی رنو مگان eVision کانسپت را که مدتی پیش معرفی شده بود در سال 2022 معرفی کند که این خودرو به یک سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی جدید مجهز شده که از تمام سرویس های گوگل پشتیبانی می کند.

زیر برند موبیلایز رنو

رنو همچنین در حال تاسیس یک زیربرند به نام Mobilize با چهار محصول الکتریکی به نامهای توییزی، داچیا اسپرینگ، جیانگ لینگ رنو GSE و ون باری است.

منبع motor1
5 از 2 رای