اخبار خودرو جهان
سریعترین خودروهای ژاپنی در مقابل 911

درگ پورشه 911 با نیسان GT-R و آکورا NSX

دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ پورشه 911 با نیسان GT-R و آکورا NSX

هفته گذشته گروه Carwow خودروهای عملکردی هولدینگ فولکس واگن را در یک درگ ریس به دور هم جمع کرده بود. حال این گروه بار دیگر درگ ریس دیگری را برگزار کرده که اینبار یک شرکت کننده بسیار مشهور آلمانی یعنی پورشه 911 توربو اس و دو شرکت کننده مشهور ژاپنی یعنی نیسان GT-R و هوندا NSX در آن حضور دارند.

به گزارش خودرونویس، در این درگ ریس پورشه 911 توربو اس در مقابل سریع ترین خودروهای اسپرت ژاپنی قرار گرفته است. در یک سمت نیسان GT-R نیسمو تازه بروزرسانی شده قرار دارد و در طرف دیگر نیز آکورا NSX با پیشرانه پیشرفته هیبریدی قرار دارد. آیا نیسان و آکورا می توانند پورشه 911 توربو اس جدید را که یکی از سریع ترین ابرخودروهای جهان است، شکست دهند؟

 

مشخصات فنی

اطلاعات فنی را با ضعیفترین شرکت کننده در این درگ ریس آغاز می کنیم. آکورا NSX از نظر توان ضعیفترین شرکت کننده بوده که از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ و سه موتور الکتریکی بهره می برد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید 581 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور است. این به معنای ضعیف بودن آکورا NSX نیست؛ ولی نسبت به دو شرکت کننده دیگر قدرت و گشتاور پایین تری دارد.

 

 

در جایگاه بعدی نیسان GT-R نیسمو قرار دارد. برخلاف آکورا ، GT-R اصلا الکتریکی سازی شده نیست و هیچ باتری و موتور الکتریکی کمکی برای این گودزیلا نصب نشده است. طراحی اصلی این خودرو به سال 2007 مربوط می شود. این نسخه نیسمو به یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ V شکل مجهز شده که قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور است.

قدرتمندترین شرکت کننده حاضر در این رقابت نیز پورشه 911 توربو اس بوده که از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ مانند نیسان مجهز شده است. ولی اینجا جایی بوده که شباهت میان پورشه و نیسان تمام می شود؛ چراکه پورشه 911 از یک پیشرانه شش سیلندر تخت بهره می برد و قادر به تولید 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب پورشه با اختلاف قدرتمندترین است.

 

سخن پایانی

با این آمار و ارقام به نظر می رسد که برنده این رقابت را به سادگی بتوان تشخیص داد. تا به امروز پورشه 911 توربو اس در عمده درگ ریس های گروه Carwow پیروز شده است؛ به نظر شما آیا آکورا ندا به کمک سیستم هیبریدی خود و نیسان به کمک سیستم انتقال قدرت خود می تواند جایگاه پورشه را به عنوان پادشاه درگ ریس خدشه دار کنند؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟