اخبار خودرو جهان
مهندسی آلمانی در مقابل دانش انگلیسی

درگ پورشه 911 توربو اس با مک لارن 600LT

سه شنبه - ۱ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ پورشه 911 توربو اس با مک لارن 600LT

نسل جدید پورشه 911 توربو اس سری 992 مدتی پیش رونمایی شد و با عملکرد خیره کننده خود تمام علاقمندان به دنیای سوپراسپرت ها را شگفت زده کرد. اگر همچنان نسبت به عملکرد خوب پورشه 911 توربو اس در خط مستقیم شک و شبه ای دارید، ما در این مطلب یک ویدیو برای شما آماده کرده ایم تا به پورشه 911 توربو اس ایمان بیاورید!

به گزارش خودرونویس، در ابتدای ویدیو درگ ریس پورشه 911 توربو اس با ب ام و M135i را شاهد هستید که یک هاچ بک جذاب و به نسبت قدرتمند است. یقینا شکست دادن این خودروی هاچبک برای پورشه 911 توربو زحمت چندانی نداشته است و این رقابت ملاک خوبی برای سنجش عملکرد پورشه نیست. عملکرد پورشه 911 توربو اس سری 992 زمانی مشخص می شود که اسطوری درگ ریسی مانند ابرخودرو مک لارن 600LT به جنگ آن می آید.

 

 

مشخصات فنی پورشه 911 توربو اس

پورشه 911 توربو اس هم اکنون یکی از قدرتمندترین سوپراسپرت های موجود در بازار جهانی است. نسل 992 این خودرو از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تخت بهره می برد که قادر به تولید 640 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. عملکرد پورشه 911 توربو اس به قدری خوب و خیره کننده است که می تواند برای هر ابرخودرویی روی سطح زمین یک خطر و رقیب جدی و قدرتمند محسوب شود. این پیشرانه قدرتمند به منظور انتقال قدرت با یک گیربکس سبک و فوق سریع هشت سرعته دو کلاچ اتوماتیک PDK کوپل شده که پورشه 911 توربو اس را قادر ساخته از تمام قدرت پیشرانه به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

به منظور کاهش هرزگردی و شتاب بهتر، پورشه 911 توربو اس دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با امکان توزیع هوشمند گشتاور است. این سیستم پیشرفته قادر است گشتاور و قدرت را به چرخ هایی که بیشترین چسبندگی را به سطح زمین دارند ارسال می کند تا 911 توربو اس مانند یک موشک به جلو شلیک شود. این ویژگی های جذاب باعث شده تا پورشه 911 توربو اس سری 992 قادر باشد طی 2.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این سوپراسپرت جذاب هم 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اگر بخواهیم در خصوص ویژگی های خارق العاده و مهندسی پیشرفته پورشه در این خودرو صحبت کنیم، باید نزدیک به یک کتاب مقاله یادداشت کنیم. به همین دلیل صرفا به بیان بارزترین نکات فنی این خودرو بسنده کرده ایم.

 

مشخصات فنی مک لارن 600LT

مک لارن 600LT را باید یک سلاح مسابقه ای و ابرخودروی بسیار سریع و پایدار دانست. این خودرو به لطف توجه بیشتر تیم مهندسی مک لارن تولید شده. در واقع تیم مهندسی مک لارن با به روزرسانی و ارتقا ابرخودروی 570S موفق به خلق 600LT شدند که یک سوپراسپرت مسابقه محور و بسیار خشن و سریع تر است. این ابرخودروی انگلیسی از یک پیشرانه 3.8 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 592 اسب بخار قدرت و 619 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود.

 

سخن پایانی

شاید اگر طول پیست کمی بیشتر بود نتیجه این رقابت تغییر می کرد. اما در همین مسافت کوتاه 400 متر هیچ خودرویی وجود ندارد که بتواند پورشه 911 توربو اس 992 را شکست دهد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟