اخبار خودرو جهان
جنگ دو ابرخودرو از دو دنیای متفاوت

درگ ریس آئودی R8 با آکورا NSX

سه شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ آئودی R8 و آکورا NSX

دو سوپراسپرت جذاب آئودی R8 و آکورا NSX در عین حال که شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، بسیار هم از هم متفاوت هستند. آکورا NSX و آئودی R8 V10 پلاس هر دو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و یک پیشرانه بنزینی قدرتمند در پشت کابین راننده هستند که بیشینه قدرت تولیدی هر دو در مرز 600 اسب بخار اعلام شده است. به خصوص در این رقابت هر دو خودرو دارای بدنه به رنگ مشکی و همچنین رینگ هایی مشکی رنگ هستند.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، هرچند قدرت تولیدی پیشرانه این دو سوپراسپرت در یک محدوده است، ولی ماهیت منتفاوتی دارند. آئودی R8 در واقع یک لامبورگینی در کت و شلواری آلمانی است که از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی با بیشینه قدرت تولیدی 605 اسب بخار بهره گرفته است. در آن سو آکورا NSX به یک پیشرانه شش سیلندر دو توربوشارژ و سه موتور الکتریکی مجهز شده که این سیستم هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 573 اسب بخار است.

ولی اضافه شدن تکنولوژی به یک خودرو یقینا اضافه وزن نیز به همراه دارد؛ همین موجب شده که آکورا NSX وزن کلی بیشتری نسبت به آئودی R8 داشته باشد. ضمن اینکه آکورا قدرت تولیدی آن نیز مقداری نسبت به R8 کمتر بوده که همین سبب شده این خودرو در این رقابت حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

 

 

درگ ریس

گروه Track Dayرقابتی این دو سوپر اسپرت برگزار کرده که در دو درگ ریس این دو خودرو از حالت توقف کامل رقابت را آغاز می کنند. آکورا NSX با وجود وزن بیشتر و قدرت کمتر نسبت به R8، به دلیل بهره بردن از موتورهای الکتریکی و گشتاور آنی سیستم هیبریدی، توانست در لحظه شروع حرکت پا به پای آئودی R8 حرکت کند. علاوه بر دو درگ ریس، یک رولینگ ریس نیز بین این دو ابرخودرو از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برگزار شد که قدرت بیشتر پیشرانه دور بالای تنفس طبیعی 10 سیلندر آئودی به این خودرو کمک کرد تا به راحتی آکورا NSX با پیشرانه هیبریدی شش سیلندرش را جا بگذارد.

سوال اصلی برای برگزار کنندگان این رقابت ایجا بود که آیا آکورا NSX می تواند با پیشرانه هیبریدی پیشرفته خود در مقابل آئودی R8 با پیشرانه سنتی قدرتمند 10 سیلندرش در لحظه شروع حرکت رقابت کند؟ پاسخ اینجاست که اگر ابتدای حرکت را درنظر بگیریم، آکورا به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی توانست پا به پای R8 حرکت کند؛ ولی در ادامه وزن بیشتر آکورا و قدرت کمتر پیشرانه باعث شد آئودی به راحتی این خودرو را شکست دهد. پیشنهاد می کنیم رقابت جذاب این دو ابرخودروی زیبا و جذاب را در این مطلب تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟