اخبار خودرو جهان
دارای ویژگی هایی مشابه با نمونه تولیدی

آکورا MDX پروتوتایپ 2021 معرفی شد

دوشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آکورا MDX

کمپانی خودروسازی آکورا با معرفی جدیدترین نسخه های کراس اوور RDX و سدان TLX سر و صدای زیادی به پا کرده است. هر دو خودروی مذکور با هدف جلب رضایت مشتریان لاکچری پسند امروزی بازطراحی و بازمهندسی شده اند و تغییراتی را نسبت به نسخه های پیشین داشته اند. حال آکورا قصد دارد همین تغییرات را روی کراس اوور فول سایز سه ردیف صندلی MDX نیز اعمال کند. در این راستا این برند لاکچری ژاپنی نسخه پروتوتایپ MDX جدید را رونمایی کرده که به موجب آن برخی از ویژگی های نسخه تولیدی این کراس اوور لاکچری برای ما آشکار شده است.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید، نسخه پروتوتایپ آکورا MDX بوده که ویژگی های بسیار نزدیکی به نمونه تولیدی دارد. المان هایی همچون جلوپنجره چند ضلعی بزرگ و کاپوت کشیده از خودرویی همچون RDX و TLX در MDX به ارث رسیده اند. مضاف بر آنها چراغ های LED جدید با چهار المان روشنایی در داخل موسوم به JewelEye نیز مانند دو خودروی مذکور بوده که ظاهری تهاجمی و جذاب به MDX بخشیده اند.

نمای عقب آکورا MDX

آکورا MDX پروتوتایپ نسبت به مدل پیشین کشیده تر، عریض تر و پایین تر است و فاصله بین دو محور آن نیز 7.5 سانتی متر نسبت به گذشته افزایش یافته است. آکورا برای این خودرو رینگ هایی 21 اینچی نصب کرده است. جزییاتی مانند گلگیرهای حجم پردازی شده و کابینی بزرگتر و شیب سقف در قسمت عقب چهره تهاجمی تری به آکورا MDX جدید بخشیده اند. این آکورا MDX موجود در تصویر به رنگ Liquid Carbon و تم پرفورمانته قرمز مزین شده که جذابیت ظاهری آن را دو چندان کرده است.

چراغ جلو آکورا MDX

کابین

همانند طراحی بیرون، کابین آکورا MDX نیز با الگوبرداری از RDX و TLX طراحی شده و کاملا نسبت به گذشته دگرگون شده است. این خودرو به جدیدترین نسخه آکورا دیجیتال Cockpit مجهز شده که متشکل از یک نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 12.3 اینچی درمیان داشبورد بوده که دارای رابط کاربری True Toucpad آکورا است. همچنین آکورا برای مدرن سازی کابین، از قطعات بسیار با کیفیت مانند سطوح فلزی، تریم آلومینیومی برس خورده و سطوح تودوزی شده با چرم میلانو استفاده کرده است.

کابین آکورا MDX

آکورا همچنین اشاره کرده که به لطف افزایش ابعاد، فضای سر سرنشین در ردیف جلو و ردیف سوم افزایش یافته است. همچنین یک سانروف پانورامیک بسیار عریض بالای سر سرنشینان وجود دارد که از جلو تا انتهای کابین امتداد یافته که فضای دلنشین و جذابی را به ارمغان آورده است. صندلی های جلو نیز به صورت الکترونیکی در 16 جهت قابل تنظیم هستند و دارای 9 برنامه کاربردی ماساژ هستند.

صندلی آکورا MDX

مشخصات فنی

نسخه پایه آکورا MDX به یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده که در این لحظه اطلاعاتی در خصوص قدرت و گشتاور آن نداریم. نسخه فعلی آکورا MDX قادر به تولید بیشینه قدرت 290 اسب بخار و بیشینه گشتاور 362 نیوتن متر از یک پیشرانه شش سیلندر است. نسخه قدرتمندتر تایپ S آکورا MDX هم به یک پیشرانه توربوشارژ 3 لیتری شش سیلندر مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 355 اسب بخار و بیشینه گشتاور 480 نیوتن متر است و نیروی تولیدی آن توسط جدیدترین نسل سیستم انتقال قدرت SH AWD آکورا به هر چهار چرخ MDX منتقل می شود. برای متوقف کردن این کراس اوور لاکچری هم سیستم ترمز برمبو برای هر چهار چرخ درنظر گرفته شده است.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟