اخبار خودرو جهان
ضعیف تر و کندتر نسبت به مدل های کواترو

آئودی R8 پانتر ادیشن رونمایی شد

دوشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی R8 پانتر ادیشن

کمپانی آئودی نزدیک به دو ماه پیش بود که نسخه عقب محرک ابرخودروی R8 را برای عرضه به بازار آمریکا رونمایی کرد. حال این کمپانی نسخه ای ویژه و تولید محدود را برای R8 عقب محرک به نام Panther Edition معرفی کرده است. آئودی قصد دارد که تنها 30 دستگاه از R8 عقب محرک پانتر ادیشن را تولید کند که تمام این 30 دستگاه از نوع کوپه R8 هستند.

استایل ظاهری

به گزارش خودرونویس، این نسخه ویژه غیر کواترو آئودی R8 تنها با رنگ مشکی قابل سفارش است؛ البته رنگ های مشکی مختلفی برای این R8 پانتر ادیشن قابل سفارش بوده که یکی از آنها Panther Black کریستال بوده که زیبایی خاصی به این سوپراسپرت جذاب آلمانی بخشیده است.

نمای عقب آئودی R8 پانتر ادیشن

وجه تمایز آئودی R8 عقب محرک پانتر ادیشن تنها در رنگ مشکی بدنه آن خلاصه نشده؛ بلکه آئودی تریمی قرمز رنگ را در قسمت محیطی رینگ های 20 اینچی و همچنین روی پره های آن اعمال کرده؛ البته قسمت میانی رینگ ها به رنگ مشکی مات هستند که همین ترکیب رنگ جذابیت ظاهری این سوپراسپرت تنفس طبیعی را دوچندان کرده است.

کابین آئودی R8 پانتر ادیشن

همین ترکیب رنگ در داخل کابین نیز دیده می شود و آئودی برای صندلی ها تودوزی چرمی ناپا قرمز رنگی را اجرا کرده است. لبه های کف پایی های R8 پانتر ادیشن نیز به رنگ قرمز طراحی شده اند. در قسمت بالایی غربیلک فرمان نیز یک نوار قرمز رنگ دیده می شود. سایر قسمت های کابین دارای تم مشکی رنگ یا فیبر کربنی است.

 

ویژگی های آئودی R8 عقب محرک پانتر ادیشن

از آنجایی که این خودرو یک نسخه تولید محدود و ویژه محسوب می شود، آئودی تجهیزات استاندارد ویژه ای را روی مدل R8 پانتر ادیشن نصب کرده است. این خودرو دارای تجهیزات استانداردی همچون سیستم اگزوز اسپرت، رکاب های ورودی نورپردازی شده و همچنین کیت بدنه فیبر کربنی است. همچنین در داخل کابین نیز سیستم صوتی قدرتمند Bang & Olufsen با 13 بلندگو نصب شده است. این نسخه R8 مانند سایر مدل های این سوپراسپرت قدرتمند دارای چراغ هایی تمام LED در عقب و جلو و همچنین راهنماهای LED داینامیک است.

کابین آئودی R8 پانتر ادیشن

البته استفاده از تمامی این تجهیزات ویژه یقینا موجب افزایش قیمت این نسخه عقب محرک R8 هم شده است. باید یادآور شویم که آئودی R8 عقب محرک پانتر ادیشن دارای برچسب قیمت 183 هزار و 300 دلاری بوده که چیزی در حدود 40 هزار و 600 دلار نسبت به مدل پایه R8 عقب محرک گرانتر است. به عبارت دیگر قیمت این نسخه چیزی بین نسخه V10 با 170 هزار دلار قیمت و نسخه V10 پرفورمنس با 196 هزار دلار قیمت است. این در حالی است که دو مدل ذکر شده دارای سیستم انتقال قدرت کواترو چهار چرخ محرک و همچنین پیشرانه به مراتب قدرتمندتر نسبت به R8 پانتر ادیشن هستند.

پیشرانه آئودی R8 پانتر ادیشن

مشخصات فنی

آئودی R8 عقب محرک پانتر ادیشن همانند نسخه معمولی RWD همین خودرو به یک پیشرانه 5.2 لیتری تنفس طبیعی 10 سیلندر مجهز شده که قدرت آن روی 532 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن نیز روی 432 نیوتن متر محدود شده تا اختلاف زیادی میان این مدل و نسخه کواترو تمام چرخ محرک وجود داشته باشد. آئودی R8 پانتر ادیشن قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟