اخبار خودرو جهان
70 اسب بخار ضعیف تر نسبت به مدل تمام چرخ محرک

آئودی R8 عقب محرک معرفی شد

یکشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی R8 عقب محرک

از آنجایی که آئودی در اواسط ماه جولای تولید نسخه پایه R8 را لغو کرد، بدین ترتیب تنها مدل قابل خرید این ابرخودروی جذاب تنفس طبیعی آلمانی، خرید مدل پرچمدار پرفورمنس بود. اما امروز یک نسخه ارزان تر و در دسترس تر از این ابرخودروی موتور وسط نیز معرفی شده که قیمتی پایین تر نسبت به مدل پرفورمنس دارد. دلیل ارزان تر بودن این نسخه تازه معرفی شده آئودی R8 نسبت به مدل پرفورمنس، 70 اسب بخار قدرت کمتر پیشرانه آن و همچنین نداشتن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو هست.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این نسخه جدید آئودی R8، مدل RWD(عقب محرک) نام دارد که در واقع نسخه تکامل یافته همان آئودی R8 RWS عقب محرک تولید محدود است؛ ولی این بار این نسخه جدید R8 به صورت تولید انبوه بوده و به صورت گسترده عرضه می شود. این خودرو از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 532 اسب بخار است. بدین ترتیب این مدل عقب محرک R8، 70 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به مدل پرفورمنس تولید می کند.

 

گشتاور این مدل عقب محرک هم افت داشته؛ به عبارتی گشتاور پیشرانه آئودی R8 در این مدل عقب محرک از 570 به 540 نیوتن متر کاهش یافته است. اما از طرفی دیگر، حذف قطعاتی مانند شفت انتقال قدرت، دیفرانسیل و سایر ادوات مربوط به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، باعث شده تا این مدل عقب محرک آئودی R8 وزن کمتری نسبت به مدل تمام چرخ محرک داشته باشد.

نمای عقب آئودی R8 عقب محرک

آئودی قصد دارد که R8 عقب محرک را در دو استایل کوپه و اسپایدر(کانورتیبل) تولید کند. لازم به ذکر است که این R8 عقب محرک چندان کندتر از نمونه تمام چرخ محرک خود نست. نسخه کوپه R8 عقب محرک قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی نسخه کانورتیبل به دلیل وزن بیشتری که ادوات سقف بازشو به خودرو تحمیل کرده قادر است طی 3.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. به عبارت دیگری، هر دو مدل آئودی R8 عقب محرک، 0.5 ثانیه نسبت به مدل های تمام چرخ محرک خود در شتاب اولیه کندتر هستند.

بیشینه سرعت قابل پیمایش این دو نسخه نیز 6.5 کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل های کواترو افت داشته است. نسخه کوپه و اسپایدر R8 عقب محرک به ترتیب قادر به دست یافتن به بیشینه سرعت 324 و 322 کیلومتر بر ساعت هستند.

 

تغییرات نسخه عقب محرک نسبت به مدل کواترو

آئودی اشاره داشته که ضمن حذف سیستم انتقال قدرت کواترو در این نسخه و همچنین کاهش قدرت پیشرانه 10 سیلندر، تغییرات دیگری را نیز روی R8 عقب محرک اعمال کرده است. شاسی این خودرو تغییراتی به خود دیده و این خودرو دارای اکسل توپر به جای نمونه تو خالی نصب شده روی نمونه کواترو است. همچنین آنتی رول بارهای سخت تری در جلو نصب شده و کمبر منفی چرخ عقب نیز بیشتر شده است. آخرین ویژگی این همزاد لامبورگینی هوراکان، بهره بردن از فرمان الکترومکانیکی بوده که تجربه رانندگی لذت بخشی را برای راننده رقم می زند.

نمای جانبی آئودی R8 عقب محرک

قیمت

نیازی به گفتن نیست ولی چیزی که آئودی R8 عقب محرک را به ابرخودرویی بسیار جذاب تبدیل کرده، برچسب قیمت به مراتب پایین تر آن نسبت به مدل کواترو است. نسخه کوپه R8 عقب محرک قیمیت معادل 142 هزار و 700 دلار دارد که 54 هزار دلار نسبت به مدل قدرتمندتر کواترو خود ارزان تر است. مدل اسپایدر آئودی R8 عقب محرک هم قیمتی معادل 154 هزار و 900 دلار دارد که باز هم 54 هزار دلار نسبت به نسخه اسپایدر کواترو خود ارزانتر است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟