اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر و سریع تر از نسخه استاندارد

آکورا NSX تایپ S رونمایی شد

یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آکورا NSX تایپ S

پس از برگزاری یک کمپین تیزری یک هفته ای فشرده، سرانجام آکورا NSX تایپ S رونمایی شد. این نسخه که به آخرین ورژن نسل فعلی NSX محسوب می شود، قرار است در هفته خودرو مونتری در معرض عموم به نمایش گذاشته شود. آکورا قصد دارد که تنها 350 دستگاه از این ابرخودرو را تولید کند که 300 دستگاه آن ویژه بازار آمریکاست!

مشخصات فنی آکورا NSX تایپ S

به گزارش خودرونویس، آکورا NSX تایپ S از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ و سه موتور الکتریکی بهره می برد که بیشینه قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی در این نسخه به 600 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 667 نیوتن متر افزایش یافته است. به عبارت دیگر این نسخه 27 اسب بخار قدرت و 22 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به آکورا NSX معمولی دارد.

برن اوت آکورا NSX تایپ S

بروزرسانی های اعمال شده در این نسخه شامل نصب توربوشارژهای جدید و مشابه با NSX GT3 Evo مسابقه ای بوده که شش درصد فشار بوستی بالاتری دارند. همچنین انژکتورهای جدید و اینترکولرهای ارتقا یافته ای برای NSX تایپ S نصب شده اند.

نمای عقب آکورا NSX تایپ S

در خصوص بخش هیبریدی پیشرانه این خودرو باید اظهار کرد که ظرفیت باتری 20 درصد افزایش یافته است. همچنین خروجی باتری نیز 10 درصد بیشتر شده است. ضریب گیربکس هم برای موتورهای نصب شده در جلو نیز به 8.50:1 کاهش یافته و این در حالی بوده که این ضریب در آکورا NSX معمولی 10.382:1 بوده است.

سقف آکورا NSX تایپ S

آکورا همچنین گیربکس 9 سرعته دو کلاچه اتوماتیک NSX را در این مدل تایپ S بروزرسانی کرده است. این گیربکس حال می تواند 50 درصد سریع تر دنده اضافه کند و به لطف وجود حالت معکوس دهی سریع، می تواند در سرعت های پایین و شتابگیری های ناگهانی عملکرد بهتری را با این خودرو تجربه کرد.

 

استایل ظاهری و کابین آکورا NSX تایپ S

آکورا NSX تایپ S به رینگ های فورج پنج پره مجهز شده است. مشتریان می توانند این رینگ ها را به رنگ خاکستری مات شارک یا مشکی برلینا براق سفارش دهند. عرض اکسل جلو آکورا NSX تایپ S 1.1 سانتی متر و عرض اکسل عقب نیز 2 سانتی متر نسبت به مدل استاندارد بیشتر شده و تایرهای ویژه Pirelli P-Zeros برای این خودرو نصب شده اند.

آکورا NSX تایپ S

مشتریانی که باز هم به دنبال عملکرد بهتر هستند، می توانند پکیج Lightweight را سفارش دهند که به موجب آن دیسک های ترمز کربن سرامیکی، کاور فیبر کربنی پیشرانه و تریم فیبر کربنی به کابین این خودرو اضافه می شود. نصب این قطعات روی هم رفته 26.2 کیلوگرم از وزن این ابرخودرو کم می کنند.

کابین آکورا NSX تایپ S

آکورا NSX تایپ S دارای ورودی های هوای بزرگتری در پروفیل جلو بوده که موجب خنک سازی بهتر پیشرانه می شوند. اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی و اسپویلر عقب همگی از جنس فیبر کربن هستند. همچنین دیفیوزر فیبرکربنی نصب شده در عقب مشابه نمونه نصب شده در نسخه مسابقه ای NSX GT3 است. سقف این خودرو نیز از جنس کربن  تولید شده است. آکورا قصد دارد که 70 دستگاه از این نسخه خاص را با رنگ خاکستری گاتهام با تم مات تولید کند.

پلاک تولیدی آکورا NSX تایپ S

این نسخه به خصوص آکورا NSX از داخل دارای تودوزی جیر آلکانتارا برای سقف است. لوگوی تایپ S روی قسمت بیرونی محفظه داشبورد نصب شده و تودوزی NSX هم روی پشت سری های صندلی ها دیده می شود.

 

سخن پایانی

آکورا از هم اکنون فروش NSX تایپ S را آغاز کرده و برچسب قیمت این ابرخودرو در مدل پایه 170 هزار دلار و در صورت سفارش پکیج Lightweight به 182 هزار دلار افزایش پیدا می کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟