اخبار خودرو جهان
سه شنبه 15 دسامبر رسما رونمایی می شود

تیزر هنسی ونوم F5 منتشر شد

چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هنسی ونوم F5 کانسپت 2018

کمپانی هنسی در حال تبدیل شدن از یک شرکت صرفا تیونر به یک تیونر و خودروساز با تیراژ تولید بسیار پایین است. چراکه این شرکت قصد دارد روز سه شنبه 15 دسامبر رسما ابرخودرو ونوم F5 را رونمایی کند. هنسی ونوم F5 در سال 2018 در نمایشگاه خودروی ژنو در قالب مدل مفهومی رونمایی شده بود. هنسی ادعا کرده که نسخه تولیدی ونوم F5 قادر به عبور از مرز سرعت 300 مایل بر ساعت(484 کیلومتر بر ساعت) بوده و تغییرات ظاهری زیادی در این نسخه تولیدی نسبت به مدل مفهومی در آن اعمال کرده است.

مشخصات فنی هنسی ونوم F5

به گزارش خودرونویس، هنسی ادعا کرده که نسخه تولیدی ابرخودروی ونوم F5 دارای آیرودینامیک ارتقا یافته به لطف استفاده از قطعات فیبر کربنی و همچنین کابینی جذاب مشابه سفینه است. لازم به ذکر است که ونوم F5 اولین ابرخودروی هنسی نیست؛ بلکه پیشتر این کمپانی ابرخودروی ونوم GT را با استفاده از پلتفرم لوتوس الیزه/Exige توسعه داده بود. با وجود اینکه ونوم F5 پلتفرمی کاملا جدید و متفاوت از ونوم GT دارد، ولی هنسی تصمیم گرفته پیشرانه 6.6 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ محصول پیشین خود را روی این ابرخودروی جدید نصب کند.

البته این پیشرانه حجیم و قدرتمند برای نصب روی ونوم F5 تغییرات زیادی را به خود دیده و بیشینه قدرت تولیدی آن به مرز باورنکردنی 1817 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به مرز 1617 نیوتن متر ارتقا پیدا کرده است.

هنسی ونوم F5 کانسپت 2018

هنسی بیان کرده که ونوم F5 وزن خالصی کمتر از 1360 کیلوگرم خواهد داشت و مقاومت پیچشی ساختار شاسی و کابین آن از مطرح ترین ابرخودروی جهان یعنی بوگاتی شیرون نیز بیشتر است. هنسی بارها و بارها ادعا کرده که قصد دارد با ونوم F5، رکورد سرعت خودروهای تولیدی جهان را به نام خود ثبت کند. بدین ترتیب باید انتظار داشت که ونوم F5 قادر به حرکت با بیشینه سرعتی فراتر از 500 کیلومتر بر ساعت یا به عبارتی 311 مایل بر ساعت باشد.

 

جزییات ویدیو تیزر هنسی F5

ویدیو تیزری که هنسی امروز از ونوم F5 منتشر کرد، به خوبی نشان می دهد که هنسی برای پایین نگه داشتن وزن تمام شده این ابرخودرو تا چه حد از فیبر کربن استفاده کرده است. موزیکی هم که برای این ویدیو انتخاب شده، Dream On  از Aerosmith بوده که در تیزرهای پیشین نیز شنیده شده بود. در این تیزر هنسی به نوعی لوگوی H جدید خود را نیز نشان داده که قصد دارد از آن در ونوم F5 استفاده کند.

ما امیدواریم که هنسی همزمان با رونمایی ونوم F5، به رکورد سرعت خودروهای تولیدی جهان نیز حمله ور شود. در واقع هنسی باید رکورد سرعت کونیگزگ آگرا RS را هدف قرار دهد؛ چراکه بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس تنها در یک جهت اقدام به رکورد گیری سرعت کرد و رکورد سرعت SSC تواتارا نیز بحث و ابهامات زیادی وجود دارد. بدین ترتیب این بهترین فرصت برای هنسی ونوم F5 جهت تبدیل شدن به سریع ترین خودروی تولیدی خیابانی جهان است.

با توجه به ابهاماتی که در خصوص رکورد سرعت SSC تواتارا و همچنین عدم تلاش این ابرخودرو برای ثبت مجدد رکورد وجود دارد، همچنان کونیگزگ آگرا RS با میانگین سرعت 447.19 کیلومتر بر ساعت که در چهارم نوامبر سال 2017 ثبت شده بود، سریع ترین ابرخودروی خیابانی دنیاست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟