تیونینگ
بر پایه فورد F-150 توسعه یافته است

هنسی ونوم 800 F-150 معرفی شد

پنجشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هنسی ونوم 800 فورد f-150

اگر از طرفداران دنیای سوپراسپرت ها باشید، یقینا با نام هنسی ونوم آشنا هستید. ونوم GT ابرخودروی پیشین این کمپانی آمریکایی بود که بر پایه لوتوس الیزه توسعه یافته بود و قادر به دست یافتن به بیشینه سرعت 434.4  کیلومتر بر ساعت بود. هنسی ونوم F5 هم ابرخودروی در حال توسعه و جدید این کمپانی بوده که هنسی به وسیله آن قصد دارد از بیشینه سرعت 300 مایل بر ساعت یا 484 کیلومتر بر ساعت عبور کند. ولی هنسی به تازگی یک محصول جدید با نام ونوم معرفی کرده که هیچ ارتباطی با دو ونوم نامبرده پیشین نداشته؛ ولی قادر است در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد و به وسیله آن می توانید هرجایی که دلتان می خواد و در هر مسیر بی راهه ای حرکت کنید.

مشخصات فنی هنسی ونوم 800 F-150

به گزارش خودرونویس، این محصول جدید ونوم 800 F-150 نام دارد که جدیدترین پروژه تیونینگ کمپانی هنسی روی نسل جدید پیکاپ فول سایز فورد F-150 است. این پیکاپ قدرتمند بر پایه مجهزترین نسخه فورد F-150 یعنی تریم پلاتینیوم توسعه یافته؛ ولی خوشبختانه یا متاسفانه شما زیر کاپوت این نمونه تیون شده پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر معمولی فورد را مشاهده نمی کنید. بلکه به جای آن یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر دار با یک سوپرشارژ با حجم باورنکردنی 3 لیتر نصب شده است.

برای تغذیه چنین سوپرشارژی یقینا هنسی باید سیستم سوخت رسانی این خودرو را به روزرسانی کرده باشد، ضمن اینکه این تیونر آمریکایی یک سیستم جدید مکش هوای سرد به همراه سیستم خروجی اگزوز تمام استیل برای این پیکاپ قدرتمند طراحی کرده است. هنسی تمام این کیت تقویتی خود را به سه سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی به فروش می رساند؛ این موضوع خیال مشتری را از گاز دادن به این هیولای قدرتمند راحت می کند!

نتیجه تغییراتی که هنسی روی پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر کایوت فورد اعمال شده، به دو برابر شدن قدرت تولیدی آن انجامیده است. این پیشرانه در ونوم 800 F-150 قادر به تولید بیشینه قدرت 805 اسب بخار و بیشینه گشتاور 986 نیوتن متر است. به کمک این قدرت خیره کنندهف این پیکاپ غول پیکر تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

همچنین ونوم 800 F-150 می تواند طی 11.9 ثانیه از خط پایان درگ 400 متر عبور کند که مشابه بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت امروزی است. هنسی برای متوقف کردن این هیولای قدرتمند سیستم ترمز ارتقا یافته برمبو را در نظر گرفته؛ ضمن اینکه برای بهبود قابلیت های بیراهه نوردی آن، یکی کیت لیفت 15 سانتی متری سیستم تعلیق و همچنین تایرهایی 35 اینچی برای ونوم 800 F-150 نصب کرده است. از جمله تفاوت های ظاهری این فورد F-150 تیون شده با نمونه استاندارد می تواند به جلوپنچره جدید با نام هنسی، سپر آفرودی جلو، پروژکتورهای LED آفرودی و نصب نشان های مختلف روی بدنه اشاره کرد.

 

سخن پایانی

کاملا مشخص است که هنسی به دلیل رقابت با قدرتمندترین پیکاپ تولید انبوه جهان یعنی رم TRX اقدام به تولید ونوم 800 F-150 کرده تا بتواند قدرت خود را در زمینه تیونینگ به رقبا و همچنین به کمپانی خودروسازی رم نشان دهد. هنسی ونوم 800 فورد F-150 به مراتب نسبت به نسخه استاندارد این خودرو در خط مستقیم سریع تر بوده و همچنین به لطف افزایش ارتفاع سیستم تعلیق، یقینا عملکرد آن در پیمودن مسیرهای بیراهه نیز بهتر شده است. البته هنسی در خصوص جزییات تعلیق این پیکاپ مطلبی را عنوان نکرده و ما نمی دانیم که زیربندی آن مشابه فورد راپتور بوده یا خیر؛ ولی یقینا پیشرانه 800 اسب بخاری این پیکاپ در کانون توجه خریداران قرار دارد و کمتر کسی در ابتدا به زیربندی این پیکاپ توجه می کند.

هنسی قصد دارد که تنها 100 دستگاه از پیکاپ ونوم 800 F-150 را به تولید برساند که برای هر دستگاه آن برچسب قیمت 150 هزار دلاری را در نظر گرفته است.

آن

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟