اخبار خودرو جهان
جا به جا شدن مرزهای تکنولوژی در خودروهای الکتریکی

تیزر مرسدس بنز ویژن EQXX

یکشنبه - ۳ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز ویژن EQXX خودرو مفهومی جدید این کمپانی بوده که هدف مرسدس از معرفی آن جا به جا کردن مرزهای بیشینه مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی در حالت شارژ کامل بوده و به احتمال زیاد تکنولوژی های به کار رفته در این خودروی مفهومی به زودی روی محصولات الکتریکی مرسدس نیز نصب می شود. این تیزر تازه منتشر شده از ویژن EQXX تنها اسکچ نمای جانبی این خودروی الکتریکی را به ما نشان می دهد؛ ولی با همین جزییات محدودی هم که نمایان است باید اظهار کنیم که این خودرو طراحی جذابی دارد.

به گزارش خودرونویس، مرسدس ادعا کرده که ویژن EQXX در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بسشینه مسافتی در حدود 1000 کیلومتر است. این شرکت بیان کرده که برای دست یابی به این میزان مسافت قابل پیمایش، به دنبال نصب باتری با ظرفیت بالا نبوده؛ بلکه به جای آن این خودرو دارای همان پک باتری بوده که روی محصولات الکتریکی کامپکت مرسدس در آینده نصب می شود.

مرسدس بنز ویژن EQXX

تکنولوژی باتری مرسدس EQXX

مرسدس در خصوص باتری نصب شده در ویژن EQXX اظهار کرد که چگالی انرژی آن 20 درصدی نسبت به نمونه نصب شده روی سدان الکتریکی EQS افزایش یافته است. بدین ترتیب مرسدس EQXX باید قادر باشد به ازای هر کیلووات ساعت انرژی باتری، مسافتی در حدود 10 کیلومتر را طی کند. کارشناسان و مهندسان خودروهای الکتریکی اظهار کرده اند که این چگالی انرژی در صورت تحقق عملکردی بی نظیر را برای این خودرو به ارمغان می آورد.

مرسدس بنز ویژن EQXX

با توجه به اینکه مرسدس بیشینه مسافت قابل پیمایش ویژن EQXX را به صورت حدودی اعلام کرده و از چگالی انرژی باتری این خودرو نسبت به EQS هم آگاه هستیم، با یک محاسبه ساده می توان حدس زد که این خودروی الکتریکی مفهومی باتری با ظرفیت 104 کیلووات ساعت خواهد داشت.

مرسدس ضمن نصب باتری با تکنولوژی بالا برای ویژن EQXX، در تلاش است بدنه ای با آیرودینامیک بالا برای این خودرو طراحی کند که در میان جریان هوا بلغزد. هدف مرسدس این بوده که به ضریب مقاومت هوایی بهتر از 0.20 دست پیدا کند که بدین ترتیب از EQS آیرودینامیک تر خواهد بود.

مرسدس بنز ویژن EQXX

با استناد به تیزر منتشر شده می توان فهمید که ویژن EQXX سدانی با پروفیل جلو کوتاه با خطوط منحنی شکل زیبا و شکیل است. هدف مرسدس از این سبک طراحی، بهینه تر شدن این خودرو بوده است. به نظر می رسد که سدان الکتریکی ابعاد بزرگی داشته باشد و اگر بزرگتر از تسلا مدل S نباشد، حداقل ابعاد یکسانی با آن دارد.

تمام این صحبت ها ادعاهایی دست نیافتنی به نظر می رسند، ولی مرسدس وعده تحقق تمامی این اهداف را تا سال آینده داده است. این کمپانی یک تیم متخصص چند رشته ای برای تولید یک خودرو دارد و این افراد پشتیبانی تیم مرسدس AMG فرمولا 1 و بخش توسعه پیشرانه های قدرتمند و عملکردی این کمپانی را هم دارند.

 

سخن پایانی

جهت آگاهی بیان می کنیم که مرسدس قصد دارد که به صورت مستقیم ویژن EQXX را به نسخه تولیدی تبدیل کند. ولی تصمیم دارد که نوآوری های به کار رفته در این خودرو را روی محصولات الکتریکی آینده خود استفاده کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟