اخبار خودرو جهان
برادر کوچک لوانته

تیزر مازراتی Grecale منتشر شد

شنبه - ۸ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مازراتی Grecale

این موضوع را قبلا مطرح کرده بودیم که مازراتی در حال توسعه و طراحی یک اسیووی کوچکتر بوده که یک پله پایین تر از لوانته در سبد محصولات این شرکت قرار می گیرد. عکاسان جهانی تا این لحظه چندین مرتبه نسخه های پروتوتایپ این خودرو را در حال تست شکار کرده اند که از سقف تا رینگ های این خودرو با کاور و استیکر به منظور مخفی کاری پوشانده شده بود. این اسیووی Grecale نام دارد که مازراتی از سال گذشته کمپین تیزری آن را آغاز کرده است.

به گزارش خودرونویس، حال مازراتی تصاویر دقیق تر و رسمی از اسیووی Grecale پروتوتایپ منتشر کرده است. این تصاویر در حین بازدید مدیرعامل استلانتیس جان Elkann و مدیرعامل مازراتی کارلوس تاوارس از کارخانه این کمپانی در شهر مدنا ایتالیا گرفته شده است.

در این لحظه اطلاعات جدیدتر و به روز در خصوص مازراتی Grecale در دسترس نیست و هیچ مطلب رسمی در خصوص زمان دقیق رونمایی این خودرو اعلام نشده است. ولی از زمانی که مازراتی تصمیم به توسعه Grecale گرفت و نام آن را انتخاب کرد، اطلاعاتی توسط منابع نزدیک به این کمپانی در خصوص این اسیووی منتشر شده است.

مازراتی Grecale

مشخصات فنی مازراتی Grecale

مازراتی Grecale روی پلتفرم Giorgio کمپانی استلانتیس توسعه یافته که ساختار آن با اسیووی آلفارومئو استلویو مشترک بوده و به نوعی همزاد یکدیگر محسوب می شوند. در تصاویر جاسوسی منتشر شده پیشین از مازراتی Grecale، مشخص بود که این خودرو به پیشرانه ای درونسوز مجهز شده که حدس ما نصب یک پیشرانه شش سیلندر V شکل دو توربوشارژ در نسخه های قدرتمندتر و مجهزتر این خودروست.

با این حال مازرانی پیشتر اعلام کرده بود که علاوه بر توسعه نسخه درونسوز، در حال تست و توسعه نسخه تمام الکتریکی اسیووی Grecale هم بوده و قرار است که این مدل پاک را پس از رونمایی و عرضه مدل های درونسوز راهی بازار جهانی بکند.

مدیرعامل استلانتیس و مازراتی

استایل ظاهری مازراتی Grecale

مازراتی Grecale در استایل بیرونی و طراحی چندان از برادر بزرگتر خود یعنی لوانته فاصله نگرفته است. همچنین با استناد به تصاویر موجود، مشخص است که نسخه عملکردی تر این خودرو هم در حال توسعه بوده که از نظر ظاهری به لطف نصب ورودی های هوای بزرگتر در پروفیل جلو از مدل استاندارد قابل تشخیص است. در این لحظه هیچ عکسی از فضای کابین مازراتی Grecale منتشر نشده، ولی در همین تصاویر هم می توان دید که یک نمایشگر تبلت مانند در قسمت بالایی داشبورد قرار دارد که احتمالا همین سبک در نسخه تولیدی هم دیده می شود.

 

سخن پایانی

مازراتی اظهار کرده که Grecale نام بادی شرفی است که است از در غرب دریای مدیترانه و جنوب فرانسه می وزد و نام این خودرو نیز از آن گرفته شده است. قرار است که مازرانی Grecale در سال جاری میلادی رونمایی شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟