اخبار خودرو جهان
از انتشار اولین تیزر رسمی تا پاره ای از مشخصات

مازراتی Grecale در راه است

شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر مازراتی Grecale

کمپانی مازراتی روزهای پر مشغله ای را پشت سر گذاشته و به واسطه فعالیت های زیادی که داشته بارها در روزها و هفته های گذشته در تیتر خبرهای خودرویی بوده است. این کمپانی مدتی پیش در ابتدا اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت گیبلی با یک پیشرانه هیبریدی کرد. سپس مازراتی اقدام به معرفی نسخه هشت سیلندر قدرتمند تروفئو گیبلی و برادر بزرگتر این خودرو یعنی کواتروپورته کرد. این در حالی است که اسیووی لوانته نیز پیشتر دارای نسخه لوانته بود. ولی با اختلاف زیاد جذابترین رونمایی این برند ایتالیایی، معرفی ابرخودروی موتور وسط MC20 طی چند روز گذشته بوده است.

به گزارش خودرونویس، اما ظاهرا اقدامات مازراتی به این سطح محدود نشده و این کمپانی قصد دارد یک اسیووی جدید که یک پله نسبت به لوانته جایگاه پایین تری را دارد، معرفی کند. این اسیووی کوچک مدتی پیش در قالب بدنه آلفارومئو استلویو در حالت تست شکار شد. حال این کمپانی ایتالیایی رسما اولین تیزر این اسیووی جذاب را منتشر کرده است.

این اسیووی جدید که Grecale نام دارد، درست همانند برادر بزرگ خود یعنی لوانته نام خود را از یک باد گرفته است. این باد از شرق تا غرب دریای مدیترانه و تا جنوب فرانسه می وزد.

تیزر مازراتی Grecale

پلتفرم

مازراتی Grecale مقداری ابعاد کوچکتری نسبت به لوانته دارد و روی پلتفرم Giorgio که ساختار مشترکی با آلفارومئو استلویو دارد، توسعه یافته است. این خودرو نه تنها پلتفرم مشترکی با آلفارومئو دارد، بلکه در همان کارخانه Cassino که آلفارومئو در آن در حال تولید استلویو و سدان جولیا است، تولید خواهد شد. مازراتی قصد دارد که این کراس اوور جدید را از سال آینده به تولید برساند و در این لحظه اعلام کرده که در بهار سال آینده رسما آن را معرفی خواهد کرد.

با توجه به تیزر رسمی و عکس های تاریکی که مازراتی از Grecale منتشر کرده، به نظر نمی رسد که این خودروی جدید چندان کوچکتر از تنها اسیووی مازراتی یعنی لوانته باشد. این بدان دلیل است که مازراتی لزوما قصد دارد که Grecale را به عنوام یک محصول در یک رده پایین تر از لوانته معرفی کند. این برند ایتالیایی ظاهرا به خبرنگار سایت موتور1 اظهار کرده که هدف مازراتی در عرضه Grecale تمرکز بر روی داینامیک و کاربردی بودن خودرو است که بدین منظور با اسیووی لوانته این برند تداخل نخواهد داشت.

تیزر مازراتی Grecale

عرضه مدل الکتریکی در آینده

همانند تمام محصولات جدید مازراتی مانند سوپراسپرت MC20 و سایر محصولاتی که قرار است در آینده معرفی شوند، مازراتی Grecale نیز علاوه بر دارابودن مدل های بنزینی، قطعا دارای یک نسخه تمام الکتریکی هم خواهد بود. جزییات بیشتر در خصوص نسخه تمام الکتریکی این کراس اوور جذاب ایتالیایی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. مازراتی در سال 2021 ضمن معرفی این کراس اوور تمام جدید، قصد دارد سرانجام جانشین گرن توریسمو و همچنین نسخه کانورتیبل ابرخودروی MC20 را نیز معرفی کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟