اخبار خودرو جهان
سوم فوریه رونمایی می شود

تیزر فورد F-150 راپتور 2021

یکشنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر فورد F-150 راپتور 2021

کمپانی فورد با انتشار تیزری از F-150 راپتور جدید اعلام کرده قصد دارد نسخه 2021 این خودرو را در تاریخ سوم فوریه رونمایی کند. همچنین این تیزر اولین تصویر رسمی غیر استتار شده از نسل جدید فورد F-150 راپتور 2021 را هم به ما نشان می دهد.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، این تیزر تمامی شایعه ها و حدس و گمان هایی که در خصوص طراحی پروفیل جلو F-150 راپتور می زدیم را به ما نشان داده است. واژه انگلیسی فورد بیشتر قسمت جلوپنجره این پیکاپ قدرتمند و عملکردی را دربر گرفته و باقی قسمت های جلوپنجره دارای دیزاین مش بندی شده ضخیم و قطوری است. در قسمت بالایی جلوپنجره هم سه چراغ باریک LED طراحی و نصب شده اند.

همچنین قسمت های برآمده ای هم از کاپوت در این تیزر مشخص هستند که ظاهرا این قسمت های برآمده به لطف مزین شدن به تریمی مشکی، رنگ متفاوتی از دیگر قسمت های کاپوت دارند. همچنین یک قسمت عریض مشکی رنگ هم در قسمت مرکزی کاپوت F-150 راپتور دیده می شود.

فورد F-150 راپتور 2021 در هشت رنگ مختلف نارنجی، قرمز، آبی ولوسیتی، آبی Antimatter، نقره ای، مشکی Agate، سفید آکسفورد و Lead Foot قابل سفارش است. همچنین مشتریان می توانند با پرداخت مبلغی معادل 1500 دلار، دو پنل مون روف را برای سقف این پیکاپ سرسخت و خشن سفارش دهند.

 

مشخصات فنی احتمالی فورد F-150 راپتور 2021

فورد F-150 راپتور 2021 به صورت استاندارد با یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست به بازار عرضه می شود که این اطلاعات پیشتر توسط منابع نزدیک به این خودروساز آمریکایی فاش شده بود. در این لحظه بیشینه قدرت و گشتاور این پیشرانه در نسل جدید فورد راپتور اعلام نشده؛ ولی نسخه پیشین F-150 راپتور از همین پیشرانه بیشینه قدرت 450 اسب بخار و بیشینه گشتاور 691 نیوتن متر را استخراج کرده بود.

بدین ترتیب جای تعجبی ندارد که اگر فورد تصمیم به ارتقای جزیی توان و گشتاور این پیشرانه در نسل جدید F-150 راپتور بگیرد تا فاصله خود را با قدرتمندترین پیکاپ جهان یعنی رم TRX کمتر کند.

با استناد به صدای اگزوز فورد F-150 در برخی از ویدیوهای جاسوسی منتشر شده از این پیکاپ در حال تست، پیش بینی می شود که فورد در حال توسعه یک پیشرانه هشت سیلندر هم برای راپتور باشد. با استناد به صحبت های نمایندگی و منابع نزدیک به فورد، این پیشرانه هشت سیلندر از سال 2022 روی F-150 راپتور نصب خواهد شد.

از جمله تغییرات دیگر فورد F-150 راپتور نسبت به مدل استاندارد این پیکاپ می تواند به سیستم تعلیق ارتقا یافته و لیفت شده به منظور جامپ زدن و پیمودن مسیرهای بیراهه اشاره کرد. همچنین انتظار می رود یک سیستم پیشرفته انتقال قدرت تمام چرخ محرک یا چهار چرخ محرک بسته به مد انتخابی برای F-150 راپتور تدارک دیده شده باشد.

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟