تیونینگ
رقابت تیونرها در ارتقا محبوب ترین پیکاپ جهان

فورد F-150 با چاشنی Pax پاور

سه شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد F-150 PaX پاور

پرداختن به این موضوع که فورد F-150 یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار جهانی است، تیتری تکراری است؛ ولی طبیعی است که خودرویی با چنین سطح تقاضا و محبوبتی، در کانون توجه تیونرها و شرکت های تولید کننده قطعات افترمارکت قرار داشته باشد. این شرکت ها بنا دارند با تولید قطعات افترمارکت و تقویتی برای فورد F-150، ضمن افزایش محبوبیت این پیکاپ فول سایز نزد مشتری، قطعات تولیدی خود را نیز به فروش برسانند و کسب سود کنند. به تازگی هنسی با معرفی ونوم 800، یکی از قدرتمندترین نسخه های تیون شده فورد F-150 را تولید کرد؛ حال کمپانی Pax پاور اولین مشخصات از نسخه تیون شده این پیکاپ را برای مدل 2021  اعلام کرده است.

تغییرات اعمال شده در فورد F-150 Pax Power

به گزارش خودرونویس، کمپانی Pax پاور همان شرکتی است که نسخه هشت سیلندر فورد F-150 راپتور را چند سال پیش تولید کرده بود و حالا چندین پکیج تقویتی مختلف را برای نسل جدید فورد F-150 توسعه داده است. اولین و بارزترین تغییر اعمال شده توسط Pax پاور در فورد F-150 باز کردن سیستم تعلیق استاندارد این خودرو و نصب سیستم تعلیق ارتقا یافته راپتور برای آن است. این بدان معناست که این خودرو حال دارای بازوهایی کنترلی بالایی و پایینی عریض تر، اکسل های کشیده تر، سیستم ترمز ارتقا یافته، اتصالات جدید برای جعبه فرمان و ضربه گیرهای مسابقه ای Fox با تکنولوژی داخلی bypass است.

ضمن این زیربندی و تعلیق به روزرسانی و ارتقا یافته، Pax پاور گلگیرهای عریض تری را برای فورد F-150 نصب کرده تا ادوات تعلیق راپتور و اکسل عریض تر این خودرو را به خوبی پوشش دهند. همچنین کاپوت این خودرو هم تغییراتی به خود دیده و چندین ورودی هوا روی بدنه طراحی شده است. یک تم گرافیکی جذاب نیز با استیکر روی بدنه فورد F-150 اجرا شده است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، لاستیک های آفرودی 35 اینچی و سیستم اگزوز پرفورمنس با دو خروجی برای این F-150 تیون شده در نظر گرفته شده است.

نمای عقب فورد F-150 PaX پاور

مشخصات فنی

در خصوص مشخصات فنی فورد F-150 تیون شده توسط این کمپانی باید اظهار کرد که Pax پاور پیشرانه های قابل نصب مختلفی را برای F-150 2021 جدید تدارک دیده است. در صدر لیست پیشرانه های این کمپانی، انجین 5 لیتری هشت سیلندر کایوت فورد با سوپرشارژ دوقلوی 3 لیتری دیده می شود که به موجب آن بیشینه توان تولیدی این پیشرانه به 770 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 915 نیوتن متر ارتقا یافته است.

برای پیشرانه های شش سیلندر نیز یک کیت به روزرسانی و تقویتی در دسترس است. به لطف نصب اینترکولر جدید و ریمپ کامپیوتر کنترلی پیشرانه، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست فورد F-150 به 500 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 847 نیوتن متر رسیده است. همچنین بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه 3 لیتری پاور استروک دیزلی ایت پیکاپ هم به 400 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 827 نیوتن متر رسانده شده است.

 

سخن پایانی

در خصوص هزینه این بروزرساین های انجام شده باید اظهار کنیم که سیستم تعلیق راپتور با تمامی به روزرسانی های ظاهری در یک پکیج قرار داشته که همگی قیمتی معادل 19 هزار دلار دارند. ارتقا سطح قدرت و گشتاور پیشرانه های شش سیلندر فورد F-150 نیز سه هزار دلار برای مشتری هزینه دارد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟