تیونینگ
قاتل راپتور از راه رسید

تیونینگ فورد F-150 به دست Mil-Spec

سه شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
فورد F-150 تیون شده Mil-spec

کمپانی تیوتر Mil-Spec معمولا سراغ تیونینگ و ارتقا انواع محصول هامر از جمله هامر H1 می رفت. ولی این تیونر آمریکایی به تازگی نسبت به تیونینگ و ارتقا پرفروش ترین خودروی بازار آمریکا یعنی فورد F-150 اقدام کرده است. هدف این کمپانی از تیونینگ F-150 این بوده که نقص هایی را که به نظر آنها در نسخه راپتور F-150 وجود دارد، برطرف کند.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، کمپانی میل اسپک پروژه تیونینگ فورد F-150 مدل 2020 را ابتدا با پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر این خودرو آغاز کرد. در حالی که کمپانی میل اسپک همزمان با معرفی این فورد F-150 تیون شده اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی این پیکاپ قدرتمند اعلام نکرده، اما پیشتر بیان کرده بود که به لطف تغییرات اعمال شده روی پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر کایوت فورد، بیشینه قدرت تولیدی آن به 500 اسب بخار رسیده است. یکی دیگر از تغییرات اعمال شده هم نصب یک سیستم اگزوز جدید است که صدای خیره کننده ای تولید می کند.

کمپانی Mil-Spec اعلام کرده که در حال تولید اولین نسخه سوپرشارژ فورد F-150 با پیشرانه هشت سیلندر است. به لطف سیستم پرخوران نصب شده روی این پیشرانه هشت سیلندر، گمان می شود که بیشینه قدرت تولیدی آن به 700 اسب بخار رسیده باشد.

نمای جانبی فورد F-150 تیون شده Mil-spec

تغییرات ظاهری

کمپانی Mil-Spec تنها به ارتقا توان فنی فورد F-150 بسنده نکرده و سیستم تعلیق این پیکاپ قدرتمند را نیز اوورهال کرده است. این تیونر بازوهای ارتقا یافته A و همچنین کیت لیفت 7.5 سانتی متری Fox و ضربه گیرهای جدیدی را به این سیستم تعلیق اضافه کرده است. تفکر اصلی پشت این تغییرات اعمال شده روی سیستم تعلیق این بوده که فورد F-150 به راحتی قادر به انجام پرش های بلند در حین بیراهه نوردی و آفرود باشد و آسیبی به اتاق و شاسی آن وارد نشود.

نمای جلو فورد F-150 تیون شده Mil-spec

به لطف فندرهای بزرگ و عریض نصب شده روی گلگیرها، عرض این فورد F-150 تیون شده حدود 17 سانتی متر نسبت به نسخه راپتور استاندارد بیشتر شده است. همچنین نصب این فندرهای غول پیکر باعث شده به راحتی بتوان لاستیک های 37 اینچی برای F-150 نصب کرد. در پروفیل جلوی این فورد F-150 شاهد نصب سپری جدید با گاردی کوچک هستیم. همچنین به جای لوگوی فورد، نشان فلزی بزرگ Mil-Spec در وسط جلوپنجره نصب شده است.

 

کابین

مشتریان قادر هستند تا با همکاری Mil-Spec کابین فورد F-150 را با سلیقه خود شخصی سازی کنند. این کمپانی یکی از طرفداران اصلی استفاده از ورق های آلومینیومی درون کابین است. باید اعتراف کنیم که استفاده از این ورق ها آلومینیومی چهره خیره کننده ای به کابین فورد F-150 می دهند.

نمای عقب فورد F-150 تیون شده Mil-spec

سخن پایانی

لازم به ذکر است که فورد حدود یک ماه پیش نسل جدید فورد F-150 را معرفی کرد. شاید استایل این خودرو نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده باشد، ولی باطن آن به طور کامل دگرگون شده و قابلیت های کاربردی زیادی از جمله میز کار، شیفتر دنده تاشو، ژنراتور برق، محل استراحت در ردیف دوم، کابینی لوکس تر و با کیفیت تر به آن اضافه شده است. از آنجایی که هنوز مدت زیادی از معرفی نسل جدید F-150 نگذشته، کمی زمان می برد که تیونرها اقدام به معرفی پکیج های شخصی سازی خود برای این پیکاپ پرطرفدار جدید کنند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟