اخبار خودرو جهان
در ماه دسامبر رونمایی می شود

تیزر جدید جیپ رانگلر پلاگین هیبرید منتشر شد

چهارشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جیپ رانگلر 4xe پلاگ این هیبرید

جیپ بنا دارد که سبد محصولات خود را تا سال 2022 الکتریکی سازی کند و در حال حاضر به خوبی در این مسیر گام بر می دارد. در ماه جولای این کمپانی نسخه های 4xe پلاگ این هیبریدی جیپ رنه گید و کامپس را معرفی کرد. اما به زودی جیپ قصد دارد محصول پلاگ این هیبریدی جدیدی یعنی رانگلر 4xe را نیز رونمایی کند!

به گزارش خودرونویس، اولین بار در ماه ژانویه بود که در خصوص نسخه پلاگ این هیبریدی این اسطوره آفرود جعبه ای شکل خبرهایی شنیده بودیم. جیپ وعده داد که جزییات بیشتری را از رانگلر پلاگ این هیبریدی در سال جاری میلادی منتشر کند. حالا زمان به سرعت در حال سپری شدن است و ظاهرا جیپ به وعده خود در خصوص رانگلر پلاگ این هیبریدی عمل کرده است. این کمپانی آمریکایی اعلام کرده که قصد دارد نسخه پلاگ این هیبریدی رانگلر 4xe را در ماه دسامبر سال جاری رونمایی کند.

 

 

مشخصات فنی احتمالی

در حالی که کمپانی جیپ رانگلر 4xe پلاگ این هیبریدی را مدتی پیش به صورت جزیی نمایش داده بود، ولی ما اطلاعات زیادی از این اسیووی الکتریکی سازی شده نداریم. در این لحظه مشخصات فنی رانگلر 4xe کاملا در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ به عنوان مثال جیپ در سایر خودروهای پلاگ این هیبریدی خود مانند رنه گید و کامپس 4xe، از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.3 لیتری توربوشارژ به عنوان قلب تپنده درونسوز در کنار موتور الکتریکی استفاده می کند.

ولی شایعه شده که جیپ قصد دارد برای رانگلر پلاگ این هیبریدی همین پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی فعلی این خودرو را در کنار یک موتور الکتریکی نصب کند. از آنجایی که رانگلر یک خودروی آفرودی کاملا خشن است، جیپ باید به فکر محافظ از اجزای هیبریدی این خودرو در مقابل ضربه باشد. از این رو این خودروساز آمریکایی ظاهرا قصد دارد اجزای الکتریکی این پیشرانه هیبریدی را در مکانی امن بین اگزوز و درایو شفت قرار دهد.

 

استایل ظاهری

با استناد به تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسخه پلاگ این هیبریدی رانگلر، ظاهرا تفاوت استایل چندانی میان این نسخه الکتریکی سازی شده با مدل های درونسوز دیده نمی شود. البته یک در برای دسترسی به پورت شارژ باتری های موتور الکتریکی روی بدنه این خودرو تعبیه شده و قطعا روی قسمت های مختلفی از بدنه و حتی کابین، نشان و لوگوی 4xe و هیبرید نصب شده است. به بیان ساده تر نسخه هیبریدی رانگلر دقیقا مشابه نسخه بنزینی و دیزلی این خودرو است. در این لحظه مشخص نیست که جیپ نسخه پلاگ این هیبریدی 4xe را برای هر دو مدل دو و چهار درب رانگلر عرضه می کند یا خیر. البته تا این لحظه هم تنها نسخه چهار درب هیبریدی این خودرو در حال تست رویت شده است.

 

جیپ تیزر رانگلر 4xe هیبریدی را برای اولین بار در ماه جولای منتشر کرد. اما پس از رونمایی رقیب اصلی رانگلر یعنی فورد برانکو، جنب و جوش جیپ برای توسعه و معرفی نسخه های دیگر رانگلر بیشتر شد تا نگذارد فورد با برانکو به موفقیتی که انتظارش را دارد، دست یابد.

جیپ در جدیدترین تیزری که از رانگلر منتشر کرده عبارت “با طبیعت آمیخته شوید” را دوباره تکرار کرده است. به طور قطع می توان اظهار کرد که این عبارت اشاره ای به پیشرانه پلاگ این هیبریدی رانگلر است. با توجه به اینکه جیپ رقیب تازه ای از برند فورد پیدا کرده، این دو کمپانی برای جلب رضایت مشتری با یکدیگر مبارزه کرده و تمام تلاششان را در این راستا به کار می برند. یکی از راه هایی که جیپ برای کنار زدن فورد برانکو انتخاب کرده، عرضه نسخه پلاگ این هیبریدی و همچنین نسخه مجهز به پیشرانه هشت سیلندر رانگلر است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟