اخبار خودرو جهان
درست پیش از رونمایی فورد برانکو صورت گرفت

انتشار تیزر جیپ رانگلر مجهز به پیشرانه Hemi هشت سیلندر

دوشنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
جیپ رانگلر hemi v8

چند روز پیش بود که جیپ اعلام کرد پیشرانه دیزلی شش سیلندر اکودیزل را روی پیکاپ گلادیاتور نیز نصب می کند. از این اقدام می توان برداشت کرد که جیپ در حال تکمیل پیشرانه های قابل نصب روی رانگلر و همزاد پیکاپ آن یعنی گلادیاتور است. امروز هم جیپ عکسی از رانگلر را در صفحه فیس بوک خود پست کرده که به کاپوتی عضلانی و بزرگتر و برچسب 392 مزین شده است.

به گزازش خودرونویس، این اقدام پس از این صورت گرفت که دوج از نسخه هلکت دورانگو پرده برداشت و رم نیز تیزر پیکاپ Rebel TRX را منتشر کرده است؛ این اقدامات نشان دهنده این است که کمپانی فیات کرایسلر و زیر مجموعه های آن به خوبی قادر هستند تا پیشرانه های هشت سیلندر قدرتمند را روی هر محصولی که بخواهند نصب کنند. سوال اینجاست که آیا جیپ رانگلر هم سرانجام بنا به درخواست های متعدد مشتریان به یک پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند مجهز می شود؟

 

رانگلر JL آفرودری همه فن حریف

جیپ رانگلر JL جدید، یک اسیووی آفرودی بی نظیر است که گاهی اوقات مالکان آن با خلافیت خود دست به شخصی سازی آن و خلق هیولایی بی نظیر می زنند. یکی از شخصی سازی های صورت گرفته که البته هزینه زیادی هم در پی دارد، نصب یک پیشرانه هشت سیلندر Hemi روی رانگلر به جای پیشرانه استاندارد است که به موجب آن قدرت بیشتری در اختیار راننده قرار دارد و صدای تولیدی پیشرانه نیز به مراتب بهتر می شود.

چندین دهه است که طرفداران جیپ آرزو دارند که یک پیشرانه هشت سیلندر به صورت استاندارد برای رانگلر قابل سفارش باشد؛ حال ظاهرا پس از مدت ها این آرزوی دیرینه طرفداران این خودر در حال به تحقق پیوستن است.

 

تیزری که طرفداران رانگلر را خوشحال کرد

این تیزر تازه منتشر شده توسط جیپ، طراحی بسیار منسجمی را نشان می دهد و بسیار فراتر از یک اسکچ ساده است. پیشرانه هشت سیلندر 392 اینچ مکعبی که لوگوی آن در این تیزر نیز دیده می شود، روی بسیار از محصولات فیات کرایسلر اعم از دوچ چارجر اسکات پک و چلنجر اسکات پک نیز دیده می شود. در این خودروها، این پیشرانه تنها یک پله نسبت به نسخه هلکت جایگاه پایین تری داشته و عملکرد رضایت بخشی را از خود ارائه می دهد.

 

مشخصات فنی پیشرانه 392 Hemi

این پیشرانه Hemi هشت سیلندر حجمی معادل 6.4 لیتر داشته و قادر به تولید بیشینه قدرت 485 اسب بخار و بیشینه گشتاور 644 نیوتن متر در نسخه های اسکات پک چارجر و چلنجر است. بدین صورت در صورتی که این پیشرانه روی رانگلر نصب شود، از تمام پیشرانه های فعلی این خودرو قدرتمندتر است. پیشرانه 392 Hemi برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی کوپل شده و قادر است تا چارجر اسکات پک 2450 کیلوگرمی را تنها طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بدین ترتیب این پیشرانه یقینا عملکرد خیره کننده ای را برای رانگلر به ارمغان می آورد.

در گذشته جیپ اعلام کرده بود که پیشرانه هشت سیلندر Hemi به راحتی امکان نصب درون محفظه پیشرانه کاپوت رانگلر JL را دارد. این ادعا تا به امروز چندین بار توسط کمپانی های افترمارکت با نصب این پیشرانه هشت سیلندر در زیر کاپوت رانگلر JL تایید شده است. تنها محدودیت نصب پیشرانه Hemi هشت سیلندر برای رانگلر این بود که این خودرو امکان پاس کردن تست های ایمنی را نداشت. ظاهرا جیپ راه حل نصب مشکل ایمنی را پیدا کرده و امیدواریم که به زودی نسخه مجهز به پیشرانه Hemi رانگلر را پس از سال ها انتظار ببینیم.

این خبر درست چند روز پیش از رونمایی نسل جدید فورد برانکو منتشر شده و جیپ با این کار قصد داشته توجه مخاطبین را از فورد برانکو به رانگلر جلب کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟