به گزارش خودرونویس، همانند رانگلر 392 رابیکون مفهومی، این خودرو هم دارای یک کاپوت جدید با اسکوپ بزرگ است تا هوای تازه و خنک تر به محفظه پیشران هشت سیلندر این خودرو وارد شود. همچنین دو گیره مانند گذشته برای نگه داشتن کاپوت سنگین این خودرو تعبیه شده که برخلاف نمونه پیشین که رنگ طوسی داشتند، اینبار به رنگ مشکی طراحی شده اند. همچنین این نسخه شکار شده رانگلر رابیکون دارای رینگ های Beadlock یا همان لبه دار است تا در صورت پنچر شدن یا خالی شدن باد تایر، لاستیک از دور رینگ بیرون نزند. این یک ویژگی مهم و کلیدی برای خودروهای آفرودی محسوب می شود.

نمای عقب جیپ رانگلر هشت سیلندر

مشخصات فنی

اگر پیشرانه نصب شده در این نسخه پروتوتایپ مشابه نمونه نصب شده در رابیکون 392 کانسپت باشد، بدین ترتیب باید انتظار نصب یک موتور 6.4 لیتری هشت سیلندر را در زیر کاپوت این غول آفرود داشت. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 450 اسب بخار و بیشینه گشتاور 610 نیوتن متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به صورت دائم به چهار چرخ منتقل می شود. لازم به ذکر است که رانگلر 392 دارای حالت سنگین برای دنده کمک به منظور پیمودن مسیرهای صعب العبور است. در صورتی که رانگلر رابیکون 392 به این پیشرانه حجیم و قدرتمند مجهز شود، می توان ادعا کرد که این اسیووی در کمتر از پنج ثانیه قادر است سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

سیستم اگزوز نسخه رابیکون هشت سیلندر رانگلر نیز با مدل های معمولی تفاوت دارد. این مدل دارای دو جفت خروجی اگزوز دایره ای شکل دوتایی در زیر سپر عقب است. به دلیل رنگ مشکی و مخفی شدن سیستم اگزوز در پشت سپر، کمی مشاهده آنها در عکس های جاسوسی دشوار است.

اگزوز جیپ رانگلر هشت سیلندر
سیستم اگزوز جیپ رانگلر رابیکون هشت سیلندر

تفاوت های نسخه شکار شده با مدل مفهومی

برخلاف مدل مفهومی، برچسب 392 از روی اسکوپ کاپوت رانگلر حذف شده؛ ولی باید درنظر داشت که این نسخه موجود در تصاویر، هنوز یک پروتوتایپ است. این خودرو به جای بهره بردن از تایرهای 37 اینچی فالکن، به تایرهای مناسب همه سطوح BF گودریچ مجهز شده است. در این تصاویر امکان تشخیص ابعاد دقیق این تایرها وجود ندارد، ولی به نظر می رسد که سایز آنها از 37 اینچ نصب شده در نمونه کانسپت کوچکتر باشد.

نسخه کانسپت این خودرو دارای تعلیقی با کیت لیفت 5 سانتی متری و همچنین کمک فنرهای FOX بود. متاسفانه در این نسخه پروتوتایپ امکان تشخیص نصب این موارد بسیار دشوار است. ولی به نظر می رسد که ارتفاع این نسخه هشت سیلندر رانگلر با مدل استاندارد رابیکون تفاوت چندانی نداشته باشد.نمای جانبی جیپ رانگلر هشت سیلندر

با استناد به شایعه های شنیده شده، کارخانه جیپ در ایالت اوهایو تا به امروز نزدیک به 30 نمونه پروتوتایپ از رانگلر رابیکون 392 تولید کرده است. در این لحظه تاریخ رونمایی رسمی نسخه تولیدی این هیولای آفرودی مشخص نیست. ولی هرچه زودتر این خودرو به بازار عرضه شود، زودتر می تواند فورد برانکوی تازه از راه رسیده را به چالش جدی بکشد.

هنوز ابهاماتی در خصوص نسخه هشت سیلندر رانگلر وجود دارد. مدیران اجرایی جیپ معتقد بودند که نصب پیشرانه هشت سیلندر در محفظه کاپوت رانگلر امری غیر ممکن است. چراکه پیشرانه بزرگتر فضای آزاد کافی درون کاپوت ندارد و این موضوع باعث کاهش ایمنی خودرو در حین تصادف می شود. ولی جیپ همزمان با معرفی نسخه مفهومی رانگلر هشت سیلندر اظهار کرد که مهندسین این کمپانی فریم کاپوت و محل قرارگیری پیشرانه رانگر را بازنگری کردند تا امکان نصب این پیشرانه هشت سیلندر فراهم شود.

منبع motor1
5 از 2 رای