اخبار خودرو جهان
نسل جدید پریوس C

تویوتا Aqua 2022 رونمایی شد

دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا Aqua 2022

تویوتا پریوس C سال 2019 از بازار آمریکا خارج شد، ولی همچنان در سایر بازارهای جهانی از جمله ژاپن عرضه می شد که البته در وطن خود این خودرو را با نام Aqua می شناسند. حال امروز تویوتا نسل دوم پریوس C یا همان Aqua را رونمایی کرده و این خودرو باید جانشین مدل پیشینی شود که طی 10 سال حضور در بازار تعداد 1.87 میلیون دستگاه از آن فروخته شد که رکورد قابل توجهی است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا Aqua 2022 کاملا نسبت به نسل پیشین خود متحول شده و اینبار روی پلتفرم TNGA-B این خودروساز ژاپنی توسعه یافته که به موجب آن چیزی در حدود 20 درصد مصرف سوخت آن بهینه تر از مدل قبلی شده است. همچنین امکان رانندگی به صورت تک پداله نیز با این خودرو وجود دارد و نکته جالب اینجاست که نسخه های گران قیمت تر این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به نام E-Four هستند.

تویوتا Aqua 2022

ویژگی های تویوتا Aqua 2022

تمامی نسخه های تویوتا Aqua 2022 دارای خروجی برق شهری AC100 بوده که می توان وسایلی با نهایت توان 1500 وات را به آن متصل کرد. همچنین این خودرو دارای منبع تغذیه اضطراری بوده که به موجب آن می توان در هنگام قطعی برق یا خاموشی برق لازم را به لوازم الکتریکی رساند و برق تعداد محدودی از وسایل را تامین کرد.

نمای عقب تویوتا Aqua 2022

تویوتا Aqua 2022 دارای قابلیت رانندگی در حالت تمام الکتریکی بوده و یکی از ویژگی های جذابی که درون کابین آن تعبیه شده، امکان چرخش صندلی راننده است. به طور کلی تویوتا Aqua هاچبکی کامپکت و جذاب بوده که ویژگی های کاربردی درون آن نهفته شده است. فاصله بین دو محور این خودرو 50 میلی متر نسبت به نسل پیشین رشد داشته که موجب افزایش فضای پا سرنشینان عقب و افزایش حجم فضای بار شده است. همچنین در میان داشبورد تویوتا Aqua یک نمایشگر لمسی 10.5 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که این اولین بار بوده که برای یک خودروی تویوتا با این ابعاد چنین نمایشگر بزرگی نصب می شود.

کابین تویوتا Aqua 2022

تویوتا ادعا کرده که نسخه 2022 Aqua اولین خودرو تولیدی در دنیا بوده که از باتری ولتاژ بالا دو قطبی نیکل هیدروژن درون آن استفاده شده است. خروجی این باتری دو برابر باتری نیکل هیدروژنی نسل پیشین تویوتا Aqua شده که موجب بهبود شتابگیری و همچنین پاسخ بهتر نسبت به فشردن پدال شتاب دهنده شده است. همچنین هماهنگی باتری و موتور الکتریکی تویوتا Aqua جدید اب پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی آن به مراتب بیشتر از نسل قبل شده است. همچنین به لطف این باتری جدید، تویوتا Aqua می تواند در حالت رانندگی تمام الکتریکی به سرعت های بالاتری دست یابد.

کابین تویوتا Aqua 2022

سخن پایانی

مشتریان در بازار ژاپن می توانند تویوتا Aqua را در مدل پایه جلو محرک محرک تریم B با قیمت 18 هزار دلار خریداری کنند. در صورت سفارش نسخه تمام چرخ محرک E-Four برچسب قیمت این خودرو به 23 هزار و 600 دلار افزایش می یابد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟