اخبار خودرو جهان
برادر کوچکتر یاریس بدون وجه مشترک با پژو و سیتروئن

تویوتا آیگو X Prologue کانسپت رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تویوتا آیگو X prologue

سگمنت خودروهای کلاس A در اروپا رفته رفته محدودتر می شود؛ ولی تویوتا هنوز به این سگمنت پشت نکرده است. از این رو امروز سومین نسل آیگو با نام X Prologue در قالب نسخه مفهومی رونمایی شد تا مشخص شود تویوتا در آینده چه برنامه ای برای آیگو دارد.

به گزارش خودرونویس، برخلاف نسل پیشین آیگو که تویوتا با همکاری پژو و سیتروئن این خودرو را توسعه داده بود، نسل جدید این خودرو کاملا توسط تویوتا طراحی شده و دیگر هیچ وجه مشترکی با پژو 108 و سیتروئن C1 ندارد.

نمای عقب تویوتا آیگو X prologue

استایل ظاهری تویوتا آیگو X Prologue

تویوتا زبان طراحی جدیدی را در آیگو نسل سوم پیاده کرده و سعی کرده که طراحی این خودرو را با استفاده از فندرهای حجم پردازی شده و همچنین نصب رینگ هایی بزرگ برجسته و چشمگیر کند و به نوعی آیگو را به کوچکترین کراس اوور موجود در بازار جهانی تبدیل کرده است. رینگ های آلیاژی بیش از حد بزرگ و دستگیره پاپ آپ درها و همچنین آینه های جانبی بسیار کوچک قرار نیست که در نمونه تولیدی این خودرو هم نصب شوند؛ چراکه به تازگی مدل پروتوتایپ پیش تولید آیگو شکار دوربین عکاسان شده که به رینگ هایی کوچکتر، دستگیره های معمولی درها و آینه های جانبی بزرگتری مجهز شده بود.

تویوتا آیگو X prologue

نسخه مفهومی تویوتا آیگو X Prologue، دارای دو ویژگی جذاب است؛ به عنوان مثال روی هر دو آینه جانبی دوربین هایی به منظور ضبط تصاویر قرار دارند که تویوتا اظهار کرده این دوربین ها برای ضبط و اشتراک تصاویر سفرها و ماجراجویی ها بسیار جذاب و کاربردی هستند. در قسمت عقب، صفحه محافظ زیرین آیگو دارای قلاب نگهداری دوچرخه بوده تا این خودرو را طور کامل مناسب ماجراجویی و سفر باشد. با وجود اینکه آیگو یک خودروی سوپر مینی محسوب می شود، ولی دارای روف راک یکپارچه بوده تا بتوان فضای بار آن را گسترش داد.

تریم دو رنگ ظاهری نسل پیشین آیگو در مدل مفهومی نسل سوم ایت خودرو هم حفظ شده و مشتریان بار دیگر امکان شخصی سازی ظاهری این خودروی سوپرمینی شهری جوانپسند تویوتا را دارند. سبک طراحی پروفیل عقب که عمده آن با شیشه احاطه شده و همچنین چراغ های LED عمودی این آیگو، یادآور سبک طراحی ولوو C30 است. امیدواریم که تویوتا این المان های جذاب را در نسخه تولیدی آیگو هم رعایت کند.

تویوتا آیگو X prologue

مشخصات فنی و طراحی کابین تویوتا آیگو X Prologue

در این لحظه طراحی کابین نسل سوم آیگو در هاله ای از ابهام قرار دارد. ضمن اینکه تویوتا اطلاعاتی را در خصوص مشخصات فنی این خودرو در حال حاضر منتشر نکرده است. ما این موضوع را می دانیم که نسل جدید آیگو برای عرضه به بازار اروپا توسعه یافته و همچنان با پیشرانه درونسوز راهی بازار این قاره می شود. این خودرو که در سبد محصولات تویوتا یک پله نسبت به یاریس جایگاه پایین تری دارد، به احتمال زیاد به یک پیشرانه سه سیلندر اقتصادی مجهز می شود.

تویوتا آیگو X Prologue روی پلتفرم TNGA-B این خودروساز ژاپنی توسعه یافته که ساختار آن با یاریس و یاریس کراس اوور مشترک بوده و به تویوتا این امکان را داده که روی این پلتفرم خودروهایی با ابعاد مختلف را به تولید برساند. به احتمال زیاد نسخه تولیدی آیگو تا پایان سال 2021 یا اوایل سال 2022 رونمایی می شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟