اخبار خودرو جهان
صفر تا 96 تنها در 3.6 ثانیه!

ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ب ام و M4 کانورتیبل

ب ام و برای افرادی که علاقمند به رانندگی با سرعت بالا با خودرویی بدون سقف با کانورتبیل هستند، M4 کانورتیبل کامپتیشن xDrive مدل 2022 را رونمایی کرده است. این اولین نسخه تمام چرخ محرک تاریخ ب ام و M4 کانورتیبل بوده و برای آن برچسب قیمت 86 هزار و 300 دلاری تعیین شده و قرار است که فروش آن از ماه اکتبر آغاز شود.

مشخصات فنی ب ام و M4 کامپتیشن xDrive

این مدل سقف بازشوی ب ام و M4 کامپتیشن مشخصات فنی یکسانی با نسخه کوپه M4 دارد. این خودرو از همان پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری دو توربوشارژ با کد S58B30T0 بهره گرفته که روی M3 سدان هم نصب شده است. این پیشرانه قادر به تولید 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک xDrive به چرخ ها منتقل می شود. برای این خودرو بسته به نیاز راننده حالات رانندگی 4WD، 4WD اسپرت و عقب محرک قابل انتخاب است.

نمای عقب ب ام و M4 کانورتیبل

ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل xDrive قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو هم روی 250 کیلومتر بر ساعت محود شده که درصورت نصب پکیج آپشنال M Driver بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو تا 280 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

نمای جانبی ب ام و M4 کانورتیبل

ویژگی های سقف بازشو M4

چیزی که این خودرو را از مدل کوپه متمایز می کند، سقف پارچه ای بازشونده آن است. این سقف برای باز و بسته شدن به صورت الکترونیکی 18 ثانیه زمان نیاز دارد و راننده در سرعت های کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت می تواند اقدام به باز و بسته کردن آن کند. این سقف پارچه ای 40 درصد سبک تر از سقف جمع شونده فلزی نسل پیشین M4 کانورتیبل است. طراحی سقف بازشونده این خودرو به گونه ای بوده که زمانی که بالای سر سرنشین و راننده قرار داشته باشد، استایل خودرو شبیه به مدل کوپه باشد.

ب ام و M4 کانورتیبل

استایل ظاهری و کابین M4 کانورتیبل

از نظر ظاهری ب ام و M4 کامپتیشن کانورتیبل استایلی مشابه با سری 4 کانورتیبل دارد؛ ولی نصب قطعات M اسپرت باعث جذابتر شدن استایل ظاهری خودرو نسبت به مدل استاندارد شده است. از جمله تفاوت های ظاهری این مدل با نسخه استاندارد می تواند به قاب مشکی رنگ جلوپنجره ها و ورودی های هوای بزرگ درون سپر اشاره کرد. همچنین رکاب های اسپرت تر و برجسته تری در پروفیل جانبی نصب شده و در قسمت عقب هم یک دیفیوزر بزرگ با دو جفت خروجی اگزوز دایره ای شکل دیده می شود.

ب ام و M4 کانورتیبل

این خودرو به صورت استاندارد به رینگ های 19 اینچی در اکسل جلو و 20 اینچی در عقب مجهز شده است. برای این خودرو سیستم ترمز با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک هایی 380 میلی متری در جلو و کالیپر تک پیستونه با دیسک های 370 میلی متری در عقب نصب شده است. به صورت آپشنال می توان دیسک های ترمز کربن سرامیکی برای این خودرو نصب کرد که ابعاد آنها در جلو 400 میلی متر و در عقب 380 میلی متر هستند.

نمای جانبی ب ام و M4 کانورتیبل

درون کابین، یک نمایشگر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی در مقابل راننده قرار دارد و در میان داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده که از نسل هفتم سیستم iDrive بهره می برد. صندلی های اسپرت نصب شده درون کابین به صورت استاندارد دارای گرمکن بوده و با چرم با کیفیت مرینو تودوزی شده اند. به صورت آپشنال هم صندلی های فوق اسپرت فیبر کربنی M درون این خودرو نصب می شود که 10 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به صندلی های استاندارد M4 دارند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟