مشخصات فنی ب ام و M4 کامپتیشن

به گزارش خودرونویس، ب ام و M4 کامپتیشن پکیج قدرتمندترین M3/M4 تولید شده در تاریخ این خودروساز آلمانی است. قلب تپنده این خودرو متشکل از یک پیشرانه شش سیلندر خطی S58 توربوشارژ بوده که قادر به تولید 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه دو توربوشارژ یک شاهکار مهندسی بوده که دارای پیستون های فورج Mahle و سطوح الماس کاری شده برای کاهش اصطکاک است.

گیربکس دو کلاچه استفاده شده در نسل پیشین ب ام و M3/M4 حال جای خود را به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان در این مدل جدید داده است. این تغییر در راستای بهبود قابلیت رانندگی و همچنین تحمل گشتاور بالای پیشرانه S58 ب ام و صورت گرفته است. هرچند چهره ب ام و M4 بسیار بحث برانگیز و زشت طراحی شده، به عملکرد و مشخصات فنی آن نمی توان هیچ ایرادی گرفت.

 

 

مشخصات فنی مرسدس بنز C63 S

زمانی که صحبت از تولید خودروهای کوپه زیبا می شود، مرسدس بنز یکی از بهترین هاست و نسل فعلی C63 AMG هم یک نمونه کامل از کوپه لوکس و زیباست. در زیر کاپوت عضلانی AMG C63 یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو شارژ قرار دارد که قادر به تولید بیشینه قدرت 510 اسب بخار و بیشینه گشتاور 700 نیوتن متر است. به عبارت دیگر مرسدس از نظر قدرت با ب ام و M4 برابری می کند؛ ولی گشتاور تولیدی پیشرانه آن بیشتر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک توسعه یافته توسط مرسدس و AMG به چرخ های عقب منتقل می شود و وجود لانچ کنترل شتابگیری اولیه بهتر این خودرو را تضمین می کند.

 

مشخصات فنی آئودی RS5

یکی از اصلی ترین و خطرناک ترین رقبای حاضر در این درگ ریس آئودی RS5 با طراحی زیبا، خشن و چشمگیر خود بوده که قلب تپنده آن را یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر V شکل با دو توربوشارژ تشکیل داده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 450 اسب بخار و بیشینه گشتاور 600 نیوتن متر است.

از آنجایی که RS5 در بحث قدرت و گشتاور ضعیف ترین در میان این دو رقیب بوده، به نظر می رسد که کندترین شرکت کننده روی کاغذ باشد. ولی هیچ گاه نباید سیستم انتقال قدرت فوق پیشرفته تمام چرخ محرک کواترو آئودی را دست کم گرفت؛ چراکه این سیستم همواره برای مرسدس و ب ام و دردسر درست کرده و در این رقابت می توانید عملکرد خیره کننده RS5 را با وجود داشتن پیشرانه ضعیف تر نسبت به دو رقیبب دیگر مشاهده کنید.

5 از 1 رای