به گزارش خودرونویس، برچسب قیمت نسخه پایه سری 4 کانورتیبل 53 هزار و 100 دلار بوده که البته مبلغ 1000 دلار را بابت هزینه ارسال باید به این قیمت ذکر شده اضافه کرد. ب ام و قصد دارد سری 4 کانورتیبل عقب محرک را از ماه مارس سال 2021 به بازار جهانی عرضه کند؛ نسخه تمام چرخ محرک آن نیز از ماه جولای سال 2021 راهی بازار جهانی می شود.

ب ام و سری 4 کانورتیبل

استفاده از سقف برزنتی به جای فلزی

نسل جدید ب ام و سری 4 کانورتیبل به جای دارابودن سقف فلزی تاشونده مانند نسل قبل، دارای یک سقف تاشونده بوده که با مواد نرم و روکش برزنتی ساخته شده است. این سقف جدید حدود 40 درصد نسبت به سقف تاشونده فلزی نسل پیشین سبک تر است. هنگامی که سقف این خودرو جمع شود، در عقب فضای باری معادل 255 لیتر در اختیار سرنشینان قرار دارد که حدود 34 لیتر بیشتر از نسل پیشین است. همچنین زمانی که سقف این خودرو باز باشدف سرنشینان 5 میلی متر فضای سر بیشتری نسبت به نسل قبل دارند.

سقف ب ام و سری 4 کانورتیبل

سقف سری 4 کانورتیبل برای باز و بسته شدن تنها 18 ثانیه زمان نیاز دارد و راننده تا زمانی که سرعت خودرو کمتر از 50 کیلومتر بر ساعت است، می تواند سقف این خودرو را باز و بسته کند. نسخه M440i سری 4 کانورتیبل این قابلیت را دارد تا راننده به وسیله سوییچ سقف این خودرو را از راه دور باز و بسته کند. البته این آپشن برای نسخه 430i به صورت آپشنال در دسترس است.

 

طراحی ظاهری

استایل بیرونی سری 4 کانورتیبل تقریبا مشابه نسخه کوپه است، تنها این خودرو دارای یک سقف باز شونده است و سرنشینان می توانند از هوای آزاد هنگام سواری با آن لذت ببرند. ب ام و به منظور افزایش مقاومت پیچشی و ارتقا صلبیت این خودرو تغییراتی در ساختار سری 4 کانورتیبل نسبت به نمونه کوپه داده و برای آن رکاب سخت تر و پنل آلومینیومی در جلو نصب کرده است. همچنین ب ام و تونل گیربکس و مقاوم ساز کفی عقب سری 4 کانورتیبل را نسبت به مدل کوپه مقاوم سازی کرده است. مهندسین ب ام و همچنین سعی کرده اند با طراحی ورودی های هوای کاربردی و کاور جدید پیشرانه و طراحی ادوات زیر بدنه، صدای باد و نویز وارد شده از بیرون به درون کابین را کاهش دهند.

نمای عقب ب ام و سری 4 کانورتیبل

مشخصات فنی

پیشرانه های قابل نصب روی سری 4 کانورتیبل مشابه نمونه کوپه است. نسخه 430i از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نسخه عقب محرک کانورتیبل این خودرو قادر است طی 5.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. بسته به رینگ و تایر انتخابی برای این خودرو، بیشینه سرعت قابل پیماش آن روی 209 یا 249 کیلومتر بر ساعت محدود می شود.

کابین ب ام و سری 4 کانورتیبل

مدل M440i کانورتیبل هم به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ و یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز شده است که قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نسخه عقب محرک این خودرو طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. همانند مدل ضعیفتر، بیشینه سرعت قابل پیمایش این مدل هم بسته به نوع تایر و رینگی که مالک انتخاب می کند روی 209 یا 249 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. نیروی تولیدی هر دو مدل توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. ولی نسخه M440i به یک دیفرانسیل M اسپرت به صورت استاندارد در اکسل عقب مجهز شده که تنها به صورت آپشنال روی 430i قابل نصب است. در این لحظه ب ام و صحبتی از عرضه مدل M4 برای نسخه کانورتیبل سری 4 نکرده است.

 

 

منبع motor1
5 از 1 رای