خودرو های پاک
در راستای ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی

آئودی ای-ترون GT در خدمت باشگاه بایرن مونیخ

دوشنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
بایرن مونیخ آئودی ای-ترون GT

فوتبالیست های حرفه ای همواره نسبت به خرید خودروهای سریع، لوکس، خاص و گران قیمت علاقه زیادی دارد. اگر به محل تمرین تیم های مطرح جهان سر بزنید، در پارکینگ خودروهای بازیکنان یقینا شاهد خودروهایی از برند بنتلی، رولزرویس، آئودی، مرسدس AMG، ب ام و M، آستون مارتین، فراری، لامبورگینی و مک لارن خواهید بود.

به گزارش خودرونویس، ولی بازیکنان تیم قدرتمند بایرن مونیخ آلمان همواره نسبت به محصولات آئودی علاقه داشته اند و به نوعی توسط این برند پریمیوم آلمانی تسخیر شده اند. اهدای خودروهای الکتریکی آئودی به بازیکنان تیم بایرن مونیخ از پاییز سال گذشته آغاز شده بود و در اولین اقدام اسیووی الکتریکی ای-ترون به بازیکنان این تیم داده شد. حال آئودی دست بازیکنان را بازتر گذاشته و به آنها سوپرسدان لوکس و قدرتمند RS ای-ترون GT را هم می دهد.

بایرن مونیخ آئودی ای-ترون GT

آئودی ای-ترون GT دارای دو مدل GT2 و RS GT3 بوده که در تاریخ 29 جولای در مرکز تست درایو و تجربه رانندگی آئودی واقع در Neuburg an der Donau آلمان به تعداد 15 دستگاه به بازیکنان تیم بایرن مونیخ و مسئولین این باشگاه داده شد.

به عنوان بخشی از این مراسم واگذاری و اهدای این سوپر سدان الکتریکی، برخی از بازیکنان بایرن مونیخ مانند لروی سانه، لئون گورتزکا، سرژ گنابری و روبرت لواندوفسکی داینامیک رانندگی و قابلیت های ای-ترون GT را تجربه کردند. این ستاره های فوتبال تمام توان و قدرت رانندگی خود را در پیست تست آئودی با حضور و راهنمایی قهرمان های فرمولا E یعنی لوکاس di گراسی و رنه راست نمایش گذاشتند.

آئودی ای-ترون GT

آندرس یونگ عضو هیات مدیره باشگاه بایرن مونیخ آلمان اعلام کرد: ما به همراه آئودی قصد داریم که با استفاده از خودروهای الکتریکی الهام بخش مردم براس ایتفاده از خودروهای پاک به منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی ناشی از استفاده خودروهای درونسوز باشیم. استفاده از محصولات الکتریکی خانواده ای-ترون آئودی و همچنین تجهیز زمین های تمرین و بازی Allianz Arena به ایستگاه های شارژ برای خودروهای الکتریکی، از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در زمینه ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی محسوب می شود.

بایرن مونیخ آئودی ای-ترون GT

قیمت و مشخصات آئودی ای-ترون GT

آئودی ای-ترون GT کواترو در نسخه پایه دارای برچسب قیمتی معادل 123 هزار دلار بوده بوده که قیمت این خودرو در نسخه میانی به 144 هزار و 500 دلار و در مجهزترین نسخه تا 160 هزار دلار هم افزایش پیدا می کند.

بایرن مونیخ آئودی ای-ترون GT

آئودی RS ای-ترون GT دارای دو موتور الکتریکی (یکی برای هر اکسل) بوده که به موجب آنها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به ارمغان آمده و روی هم رفته قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور هستند. این خودرو قادر است طی 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و با یکبار شارژ کامل می تواند بیشینه مسافتی معادل 472 کیلومتر را طی کند. برچسب قیمت نسخه RS ای-ترون GT از 165 هزار دلار آغاز شده و در مجهزترین نسخه به 228 هزار و 500 دلار هم می رسد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟