اخبار خودرو جهان
ابرخودرو درنسوز در مقابل سدان الکتریکی

درگ ریس آئودی R8 با RS ای-ترون GT

یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس آئودی R8 با RS ای-ترون GT

خودروهای الکتریکی به نوعی انقلابی در صنعت خودروسازی جهان به پا کرده اند و مدام در حال رقابت با خودروهای درونسوز هستند. در این مطلب قصد مقایسه دو تا از سریع ترین محصولات آئودی را در درگ ریس داریم که از دو دنیای متفاوت هستند. یکی از آنها ابرخودروی درونسوز آئودی R8 و دیگری یک سدان الکتریکی یعنی آئودی RS ای-ترون GT است. به نظر شما کدام سریع تر است؟

به گزارش خودرونویس، دو راهی میان خرید خودروی درونسوز و الکتریکی، سخت ترین دوراهی پیش روی بسیاری از مشتریان امروزی در بازارهای جهانی خودرو به جز ایران است. در این مطلب قصد طرفداری و قضاوت نداریم و انتخاب هر یک از این دو دسته بسته به نوع خودرو و نیاز مشتری دارد. البته که باید فاکتورهای زیادی را برای انتخاب خودرو در نظر بگیرید و با توجه به آنها انتخاب یقینا برای شما ساده تر خواهد شد.

 

مشخصات فنی آئودی RS ای-ترون GT

در یک سمت این درگ ریس، آئودی RS ای-ترون GT قرار دارد که یکی از سریع ترین و جذاب ترین سدان های الکتریکی تولید شده تا به امروز در جهان است. این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره برده که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 646 اسب بخار و گشتاور آنی 830 نیوتن متر هستند. این خودرو وزن بسیار سنگینی دارد و وزن آن چیزی معادل 2350 کیلوگرم اعلام شده است. به نظر می رسد وزن سنگین این سدان الکتریکی که به دلیل نصب باتری ها و موتورهای الکتریکی رقم خورده، باعث شکست آن در درگ ریس مقابل ابرخودرو آئودی R8 شود. به نظر شما چنین نیست؟

 

 

مشخصات فنی آئودی R8

آئودی R8 حاضر در این رقابت نسخه پرفورمنس پیش از فیس لیفت خود بوده که از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید 620 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 580 نیوتن متر است. این اعداد و ارقام به مراتب نسبت به قدرت تولیدی RS ای-ترون GT پایینتر هستند. ولی نباید فراموش کرد که آئودی R8 با دارابودن وزنی معادل 1640 کیلوگرم، به مراتب سبکتر از رقیب الکتریکی خود است. با توجه به تمامی این اعداد و ارقام اعلامی، به نظر شما پیروز این درگ ریس کدام خودروست؟

این درگ ریس سه مرتبه میان R8 و RS ای-ترون GT تکرار شده و در هر سه درگ ریس برنده ثابت بوده است. ولی در درگ ریس سوم فاصله میان دو خودرو به حداقل رسیده و برنده با اختلاف 0.1 ثانیه زودتر از خط پایان درگ 400 متر عبور کرده است. به نظر شما برنده چه خودرویی است؟ نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟