اخبار خودرو جهان
ون اقتصادی ژاپنی مناسب واردات به بازار ایران

تویوتا سینتا Sienta 2022 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
toyota-sienta تویوتا سینتا 2022 (1)

بازار خودروی ژاپن دقیقا متضاد بازار خودرویی سایر کشورهای دنیاست. چراکه بازار خودروی ژاپن عمدتا با خودروهای کوچک احاطه شده که مناسب تردد در جاده ها و معابر شهری باریک این کشور هستند. تا به امروز خودروهای جمع و جور کوچکی ویژه عرضه به بازار ژاپن را معرفی کرده بودیم و حال خودرویی هفت نفره و جدید از تویوتا با نام سینتا Sienta رونمایی شده است. نسل پیشین تویوتا سینتا Sienta از سال 2003 به بازار ژاپن عرضه شده بود و حال تویوتا نسل جدید سینتا Sienta 2022 را که استایلی بین مینی ون و کراس اوور دارد را رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، تیم طراحی تویوتا سینتا Sienta 2022 برای طراحی و توسعه این خودرو به صورت مستقیم از مشتریان فیدبک دریافت می کردند و نتیجه این اظهار نظرها تولید نسخه سقف بلند با برچسب قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه شد. همچنین تویوتا ویژگی های ایمنی جدید به نسل جدید سینتا Sienta اضافه کرده و مصرف سوخت آن را نیز بهبود بخشیده است. تویوتا سینتا Sienta 2022 دارای کابینی بروزرسانی شده و به مراتب راحتتر و لوکس تر از نسخه قبلیست.

toyota-sienta تویوتا سینتا 2022 (1)

داخل کابین تویوتا سینتا Sienta 2022

تویوتا سینتا Sienta 2022 طول و عرضی مشابه با نسخه پیشین دارد. ولی ارتفاع آن مقداری بیشتر شده و تویوتا ادعا کرده که کابین این خودرو حال فضای کافی برای نشستن هفت سرنشین بزرگسال دارد. اگرچه این ادعای تویوتا با توجه به ابعاد تویوتا سینتا Sienta ممکن است کمی خوشبینانه باشد. اگرچه تویوتا اظهار کرده که فضای پا و سر در صندلی های ردیف دوم این خودرو به لطف طراحی صندلی هایی جدید بهبود یافته است.

toyota-sienta تویوتا سینتا 2022 (1)

در مقابل راننده و سرنشین جلو یک داشبوردی مدرن قرار دارد. در پشت فرمان نمایشگری دیجیتالی نصب شده و یک نمایشگر لمسی هم در میان داشبورد این خودرو قرار دارد. برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع همچنان کلیدهای فیزیکی تعبیه شده و در کنسول میانی فضای برای جالیوانی و قراردادن اشیا کوچک به همراه پورت USB تعبیه شده است. سرنشینان در ردیف عقب می توانند از سیستم گردش هوای جدید با دریچه یکپارچه با سقف لذت ببرند. وجود آفتابگیر جانبی در درب های کشویی این خودرو باعث شده که استراحت سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی راحت تر شود.

toyota-sienta تویوتا سینتا 2022 (1)

مشخصات فنی تویوتا سینتا Sienta 2022

تویوتا سینتا Sienta 2022 دارای یک موتور 1.5 لیتری هیبریدی بوده که به گیربکس اتوماتیک CVT با دنده های شبیه سازی شده مجهز شده که حس تعویض دنده های گیربکس اتوماتیک معمولی و گیربکس های دنده ای را برای راننده تداعی می کند. تویوتا وعده داده که این موتور الکتریکی سازی شده مصرف سوخت خیره کننده 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر را تحت سیکل WLTP به ارمغان می آورد. البته یک موتور ضعیف تر غیر هیبریدی 1.5 لیتری بنزینی هم برای مدل پایه تویوتا سینتا 2022 قابل نصب است. همچنین نسخه هیبریدی تویوتا سینتا امکان سفارش با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را دارد.

toyota-sienta تویوتا سینتا 2022 (1)

تویوتا قصد دارد که ماهانه تعداد 8300 دستگاه از سینتا Sienta 2022 را تولید کند و برچسب قیمت مدل پایه جلو محرک این خودرو 14 هزار و 200 دلار و قیمت نسخه فول تویوتا سینتا Sienta 2022 با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 22 هزار و 600 دلار است. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی و محبوبیت برند تویوتا در ایران، سینتا Sienta 2022 را می توان گزینه مناسبی برای عرضه به بازار ایران دانست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟