اخبار خودرو جهان
تقلید تویوتا از ایران خودرو و سایپا!

ممنوعیت فروش تویوتا لندکروزر 2022 تا یک سال

شنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر سری 300

تویوتا به دلیل فروش پایین لندکروزر در بازار آمریکا، قصد عرضه نسل جدید LC300 را به بازار آمریکا ندارد؛ ولی این اسیووی به جز آمریکا در سایر بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارد. نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 تا به این لحظه در ژاپن 22 هزار پیش فروش داشته و به نظر می رسد که تویوتا از فروش مجدد این اسیووی توسط مشتریان تا یک بازه زمانی پس از خرید جلوگیری کند.

به گزارش خودرونویس، طبق اظهارات مجله Creative311، مشتریان تویوتا لندکروزر 2022 باید تعهد نامه ای را امضا کنند که به موجب آن حق فروش خودرو از مشتریان گرفته می شود. به نظر می رسد که مشتریان تویوتا لندکروزر سری 300 تا 12 ماه پس از تحویل خودرو حق فروش این خودرو را ندارند و اگر آنها از این تعهد سرپیچی کنند، دیگر اجازه خرید محصولات تویوتا را نخواهند داشت. در این لحظه مشخص نیست که این محدودیت فروش تویوتا لندکروزر برای مشتریان تا چه مدت ادامه دارد، ولی به نظر می رسد که پیامدهایی جدی را برای تویوتا به همراه داشته باشد.

ولی چرا تویوتا چنین تصمیمی را گرفته است؟ بدیهی است که دلایل محکمی پشت این تصمیم بوده است. بدیهی است که مشتریان در بسیاری از مناطق و کشورها قصد دارند از محبوبیت تویوتا لندکروزر سواستفاده کنند و از فروش این خودرو به سایرین سود زیادی به جیب بزنند. تویوتا هم تمام تلاش خود را می کند که نسل جدید لندکروزر سری 300 را به افرادی که این خودرو را صرفا برای استفاده شخصی می خواهند بفروشد و از فروش این خودرو به دلالان جلوگیری کند و از فروش تعداد زیادی لندکروزر 2022 به یک مشتری جلوگیری می کند.

ولی ماجرا فراتر از این صحبت هاست. تویوتا نگران است که بدون تعهد امضا شده، تعدادی لندکروزر سری 300 به دست افراد اشتباهی بیوفتد. تویوتا تا جایی پیش رفته که اظهار کرده ریسک نقض قانون ارز وجود دارد و با توجه به مقصد صادرات این خودرو، ممکن است مشکلاتی پدید آید که امنیت جهانی را خدشه دار کند.

تویوتا لندکروزر سری 300

همچنین این تصمیم تویوتا مشکلاتی را هم برای نمایندگی های این شرکت ایجاد کرده؛ در واقع آنهایی که به عنوان فروشنده خودرو را از کمپانی خریداری کرده و حال امکان فروش آن را برای مدت زمان تعیین شده ای ندارند. این نشریه ژاپنی در ادامه بیان کرد که اقدامات مختلفی از جمله جریمه و تقاضا ضرر و زیان توسط نمایندگی ها از مشتریان نقض کننده این تعهد گرفته می شود.

 

نگرانی تویوتا برای استفاده تروریست ها از لندکروزر

جدا از این صحبت ها، تویوتا به شدت نگران است که گروه های تروریستی از نسل جدید لندکروزر استفاده کنند. چراکه تجربه نشان داده تروریست ها علاقه شدیدی به نسخه های مختلف تویوتا لندکروزر در نسل های پیشین و همچنین پیکاپ تویوتا هایلوکس دارند. در مطلبی جداگانه، دلیل علاقه تروریست ها به هایلوکس و تویوتا را بررسی کرده بودیم. بدین ترتیب افرادی که برای خرید تویوتا لندکروزر سری 300 ثبت نام می کنند، باید تایید کنند که هدف صادرات یا فروش مجدد این خودرو را ندارند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟