اخبار خودرو جهان
گزینه پیشنهادی برای واردات به ایران

نسل جدید تویوتا یاریس Ativ رونمایی شد

یکشنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

تویوتا نسل چهارم یاریس Ativ را در تایلند معرفی کرده است. تویوتا یاریس Ativ یک سدان اقتصادی و مقرون به صرفه بوده که پیشتر با نام ویوس Vios در بازارهای آسیایی حضور داشته و حال نسل جدید آن از راه رسیده است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا یاریس Ativ یا همان ویوس vios از نظر ظاهری مشابه کرولای کوچک شده است. در نمی جلو یک جلوپنجره بزرگ بیشتر پوزه خودرو را احاطه کرده که از دو طرف با چراغ های بسیار خشنی که به وسیله یک نوار به هم متصل هستند احاطه شده است. نمای جانبی تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios) نسبت به قبل عضلانی تر و پریمیوم تر شده که نتیجه مقداری رشد در ابعاد و استفاده از رینگ های بزرگتر 16 اینچی نسبت به نسل قبلیست. در نمای عقب هم طراحی اسپرت تری نسبت به نسل قبلی اجرا شده و شاهد استفاده از چراغ های عقب زاویه دار و همچنین دیزاینی آیرودینامیک تر هستیم و طراحی این خودرو از سدان های سنتی به استایل فستبک نزدیک شده است.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

تویوتا در قالب پکیجی به نام پرستو Presto لوازم ظاهری اسپرت تری را به یاریس Ativ (ویوس Vios) اضافه می کند. این لوازم شامل سپر، رکاب های اسپرت و یک بال عقب عجیب و جذاب هستند.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

مشخصات فنی تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios)

تویوتا یاریس Ativ یا همان ویوس Vios روی پلتفرم دایهاتسو New Global Architecture موسوم به DNGA توسعه یافته و مانند یاریس هاچبک روی پلتفرم TNGA-B تویوتا طراحی نشده است. تویوتا یاریس Ativ مقداری نسبت به نسل قبلی خود رشد در ابعاد داشته و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4425، 1740 و 1480 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2620 میلی متر است که 70 میلی متر نسبت به نسل قبلی خود رش داشته.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

زیر کاپوت تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios) یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر دو میل سوپاپ نصب شده که قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور است. این موتور برای انتقال قدرت با گیربکس سوپر CVT-i اتوماتیک متصل شده که نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند. تویوتا یاریس Ativ دارای سه مد رانندگی اکو، اسپرت و نرمال است. این سدان کامپکت دارای ترمزهای دیسکلی در هر چهار چرخ، سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و فنر کویل در عقب است.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

داخل کابین تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios)

تویوتا یاریس ویوس کابینی بسیار مدرن و با کیفیت به نسبت سگمنتی که در آن قرار گرفته دارد. داشبورد طراحی ساده و از مواد اولیه پریمیومی در کابین این خودرو مانند چرم مصنوعی قرمز رنگ استفاده شده است. در میان داشبورد یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده که در کنار آن یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی در پشت فرمان نیز قرار دارد. روی غربیلک فرمان نیز کلیدهای کنترلی متعددی برای دسترسی ساده تر راننده نصب شده است.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios) دارای چهار خروجی USB، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه مجزا برای عقب، نورپردازی کابین در 64 رنگ، سیستم صوتی پایونیر با 6 بلندگو و جداساز فضای صندوق عقب است. این خودرو به پکیج ایمنی تویوتا Safety Sense مجهز بوده که برخی از سیستم های کمکی راننده ADAS مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک در عقب و رادار نقطه کور را دارد.

2023-Toyota-Yaris-Ativ تویوتا یاریس ویوس Vios (1)

تویوتا یاریس Ativ (ویوس Vios) هم اکنون به بازار تایلند عرضه شده و قیمتی بین 15 هزار و 200 تا 19 هزار و 500 دلار دارد. با توجه به محبوبیت تویوتا در ایران و قیمت اقتصادی و تجهیزات رفاهی و ایمنی، تویوتا ویوس Vios (یاریس Ativ) 2022 را باید گزینه مناسبی برای واردات به بازار ایران دانست.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟