اخبار خودرو جهان
تحویل لندکروزر به مشتریان به سبک خودروسازان ایرانی!

چهار سال انتظار برای تحویل تویوتا لندکروزر 2022

شنبه - ۲ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا لندکروزر 2022

سال گذشته شایعه شد که تویوتا به حدی برای لندکروزر سری 300 سفارش دریافت کرده که چهار سال زمان می برد تا بتواند همین خودروهای ثبت نام شده را به مشتریان تحویل دهد. حال تویوتا این تاخیر طولانی در تحویل تویوتا لندکروزر سری 300 را تایید کرده و در وب سایت رسمی خود از مشتریان عذرخواهی کرده است.

به گزارش خودرونویس، البته پیام تویوتا به ژاپنی بوده و همه متوجه آن نمی شوند! متن این پیام به شرح زیر است:

از شما بسیار ممنونیم که خودروی ما را ثبت نام کرده و سفارش داده اید! نسل جدید تویوتا لندکروزر در ژاپن و سراسر جهان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. ما صمیمانه عذرخواهی می کنیم که وقفه زیادی از زمان ثبت نام تا تحویل خودرو به شما پیش آمده است. ما صیمانه بابت این موضوع عذر خواهی می کنیم! (خوبه خودکشی نکردن یا استعفا ندادن)

 

تویوتا در ادامه بیان کرده که اگر در حال حاضر یک تویوتا لندکروزر سفارش داده باشید، تقریبا 4 سال زمان می برد که این خودرو به شما تحویل داده شود. ما تمام تلاش خود را می کنید که این بازه زمانی تحویل خودرو به مشتریان را کوتاه تر کنیم. از درک شما نسبت به مشکل پیش آمده کمال تشکر را داریم.

تویوتا لندکروزر 2022

بازار سیاه تویوتا لندکروزر 2022

تنها دو ماه پس از اینکه تویوتا لندکروزر 2022 به بازار عرضه شد، تویوتا اظهار کرد که تقاضای بسیار بالایی برای خرید این خودرو وجود دارد که باعث شده بازه زمانی تحویل خودروها طولانی تر شود و این زمان در حدود یک سال خواهد بود. از آن زمان تا به امروز ظاهرا افراد بیشتری نسبت به خرید این اسیووی ژاپنی ابراز علاقه کرده اند.

تویوتا لندکروزر 2022

این در حالی بوده که تویوتا لندکروزر 2022 در برخی از بازارها مانند آمریکا عرضه نمی شود و در این کشور قرار است که لکسوس LX 2022 جای خالی لندکروزر را پر کند. وجود تقاضا زیاد برای خرید تویوتا لندکروزر 2022 و همچنین عرضه کند تویوتا سبب شده بازار سیاه آزاد برای این اسیووی مجبوب پدید آید. این دقیقا همان داستانی بوده که در بازار خودروی ایران نیز دیده می شود و خودروسازان با عرضه قطره چکانی خودرو و به صورت قرعه کشی باعث شده اند که قیمت محصولات در بازار به مراتب نسبت به قیمت آنها در کارخانه بالاتر باشد. این داستان در خصوص تویوتا لندکروزر 2022 نیز به همین صورت بوده و افرادی که این خودرو را تحویل گرفته اند تا 30 درصد بالاتر از قیمت کارخانه این خودرو را برای فروش گذاشته اند! یعنی دلال بازی!

تویوتا لندکروزر 2022

این یعنی قیمت یک دستگاه تویوتا لندکروزر 2022 در بازار آزاد، از گران قیمت ترین نسخه لکسوس LX600 هم بیشتر است. لکسوس LX 600 2022 در مدل پایه قیمتی معادل 88 هزار دلار دارد. در صورت سفارش نسخه F اسپرت هندلینگ قیمت این خودرو به 102 هزار و 800 دلار می رود که دارای تجهیزاتی مانند دیفرانسیل محدود کننده لغزش، دمپرها با تنظیم متفاوت، استابیلایزر عقب، رینگ های 22 اینچی فورج و چهره متفاوتی در پروفیل جلو و عقب است. گران قیمت ترین نسخه لکسوس LX هم تریم الترا لاکچری بوده که دارای کابینی با ظرفیت حمل چهار سرنشین است. صندلی های عقب به صورت مجزا از هم بوده و دارای 43 اینچ فضای پا هستند. در ساخت این صندلی ها از فوم یورتان استفاده شده که تا حد بیشتری ویبره و لرزش را جذب کند. این نسخه قیمتی معادل 123 هزار دلار دارد.

تویوتا لندکروزر 2022

بدین ترتیب بی دقتی تویوتا در ثبت سفارش لندکروزر 2022 و محدود نکردن میزان ثبت با توجه به تیراژ تولید یک بازار سیاه برای این اسیووی پدید آورده که سود آن را دلالان می برند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟