اخبار خودرو جهان
فعلا ویژه بازار ژاپن

لکسوس LX600 آفرود معرفی شد

شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
لکسوس LX600 آفرود

نسل چهارم لکسوس LX تنوع محصولات بیشتری نسبت به همیشه دارد و برای اولین بار دارای نسخه F اسپرت و الترا لاکچری چهار نفره است. این زیربرند پریمیوم تویوتا بازار داخل ژاپن را نادیده نگرفته و یک نسخه آفرود از این اسیووی فول سایز را ویژه بازار این کشور توسعه داده است. در حالی که نسخه موجود در بازار جهانی لکسوس LX می تواند به رینگ هایی به بزرگی 22 اینچ هم مجهز شود، این نسخه آفرودی ویژه بازار ژاپن صرفا با رینگ 18 اینچی عرضه می شود.

به گزارش خودرونویس، این نسخه جدید آفرودی لکسوس LX دارای تایرهای مقاومتری به منظور بهبود قابلیت های آفرود و بیراهه نوردیست که دارای سه قفل دیفرانسیل ارتقا یافته نسبت به مدل استاندارد است. جهت یادآوری بیان می کنیم که نسخه موجود در بازار جهانی لکسوس LX تنها دارای دیفرانسیل محدود کننده لغزش عقب Torsen است. ولی همانند تویوتا لندکروزر GR اسپرت جدید، این لکسوس LX آفرود دارای قفل دیفرانسیل جلو و مرکزی علاوه بر قفل دیفرانسیل عقب است.

تغییراتی هم در استایل این نسخه آفرود لکسوس LX مانند تریم خاکستری مات رینگ ها و آرک مشکی رنگ روی گلگیرها نسبت به سایر مدلهای این خودرو دیده می شود. ضمن اینکه لکسوس یک تریم خاکستری تیره متالیک در جلوپنجره بسیار بزرگ این خودرو اعمال کرده که ضمن جذابتر کردن استایل ظاهری از لوکس بودن استایل ظاهری مقداری کاسته است. البته انتقادات زیادی به طراحی جلوپنجره نسل جدید لکسوس LX وارد شده و بسیاری آن را به تیغ های ژیلت شبیه می دانند!

نمای عقب لکسوس LX600 آفرود

مشخصات فنی لکسوس LX آفرود 2022

نسخه آفرود لکسوس LX در حال حاضر ویژه بازار ژاپن بوده و این خودروساز پریمیوم مطلبی در خصوص احتمال عرضه آن به سایر بازارها اعلام نکرده است. این نسخه هم تریم LX600 بوده که مانند مدل جهانی از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. تمام نیروی تولیدی توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به هر دو محور این اسیووی فول سایز منتقل می شود.

صحبت از پیشرانه که شد باید اظهار کرد که در بازار روسیه و برخی از کشورها نسخه دیزلی لکسوس LX نیز با همان پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر توربودیزل مشابه نمونه نصب شده روی تویوتا لندکروزر سری 300 عرضه می شود که این پیشرانه قادر به تولید 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور بوده و به همان گیربکس 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. نسخه دیزلی لکسوس LX 2022 هم در بازارهای جهانی با کد LX500d عرضه می شود.

هر دو نسخه بنزینی و دیزلی لکسوس LX از پیشرانه های هشت سیلندر سابق خود دست کشیده اند. در این لحظه لکسوس هیچ صحبتی از احتمال نصب پیشرانه شش سیلندر هیبریدی قدرتمندتری که روی نسل جدید پیکاپ تاندرا 2022 نصب کرده برای لکسوس LX نکرده است. لازم به ذکر است که این پیکاپ فول سایز روی پلتفرم TNGA-F تویوتا توسعه یافته که با لندکروزر سری 300 و همین لکسوس LX ساختار مشترکی دارد. پیشرانه i-Force Max تویوتا تاندرا ترکیبی از یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بوده که قادر به تولید 437 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟